Gå til innhold

Heter det MSN eller messenger?


Ozelot

Anbefalte innlegg

Det er tydelig at du ikke har peiling. Det går an å bruke uoffisielle klienter på MS' lynmeldingsprogram. Yahoo! Messenger-brukere kan faktisk snakke med WLM-brukere, men det er bare på grunn av et samarbeid mellom MS og Yahoo!, det er forskjellige nettverk og protokoller. Du blander klienter og nettverk, det er ikke én felles standard som du antyder.

Den biten der var jeg faktisk ikke klar over. Det må jeg sjekke ut

 

Hvordan gjør man det?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sier ikke MSN eller Messenger, jeg sier Pidgin :)

 

Pidgin er da 3. parts klienten jeg bruker for å koble opp mot diverse nettverk, som MSN, Yahoo, Google Chat, AOL mm.

 

Om jeg derimot spør noen om de har msn, hinter jeg så klart til en Windows LiveID. Som jeg kan legge til i min adresse liste på min Windows Live konto.

 

Så i mine øyne kan vel ikke MSN/Windows LiveID og Windows Live Messenger sammenlignes... -.-

Lenke til kommentar

Slik jeg forsto det, så var det snakk om klienten man bruker for å koble seg opp til MSN Nettverket. Og da blir det like missvisende og si Windows Live Messenger, som Pidgin, eller GAIM, eller noe annet.

 

Det samme gjelder forøvrig IE, Opera, Firefox også. Alle er bare klienter for å lese en html side. Men nok om det.

 

Anyways. Det blir vel feil å si messenger, live messenger eller noe av det der. Siden det da hinter til klienten man bruker. Det er Windows Live-ID som er viktig.

 

mrbjoern :)

Lenke til kommentar

Don't shoot me if I'm wrong, jeg har bare skumlest hurtig gjennom.

 

Men før hadde jeg på maskina mi en klient som het Windows Messenger og atpåtil hadde jeg en klient som het MSN Messenger.

Disse samkjørte uten noe fiksfakseri, vel, jeg fjerna stort sett Windows Messenger og brukte MSN Messenger, da jeg aldri har likt Windows Messenger, men, men.

 

Det jeg for min del lurer på er...

 

Er Windows Live Messenger en erstatter for Windows Messenger eller MSN Messenger?

Lenke til kommentar
Men jeg syns jeg husker både MSN Messenger 4.0 og Windows Messenger 4.7, samtidig.

Ja ja.

Hmm, ikke se bort fra at jeg tar feil, da :blush:.

 

Så lenge jeg ennå kan bruke eldre klienter å slippe unna nudging og winks og gudene vet hva, skal jeg være fornøyd.
Vel, MS har jo allerede prøvd å stikke kjepper i hjulet for det. Brukerne kommer sikkert til å kunne bruke de gamle klientene en stund til ved hjelp av patcher, though; MS har faktisk ikke klart å holde uoffisielle klienter ute. Apropos det, har du prøvd Pidgin (Gaim)? Det høres ut som det passer deg :p.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...