Gå til innhold

Heter det MSN eller messenger?


Ozelot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MSN: MSN (eller The Microsoft Network) er en samling av Internett-tjenester fra Microsoft.

Messenger: Windows Live Messenger er et direktemeldingsnettverk (lynmeldingsnettverk) laget og driftet av Microsoft.

 

Windows Live Messenger var fram til 2006 kjent som MSN Messenger, men endret navn i og med Microsofts relansering av deler av MSN som Windows Live.

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Sier MSM. Windows Live Messenger er strengt tatt det riktige, men jeg har egentlig ikke lagt merke til det, i og med at jeg ikke bruker den offisielle klienten eller noen andre MSN-tjenester. MSN er lett å si :).

 

Sier konsekvent Messenger siden jeg mener det er det riktigste. Har blitt ledd ut på grunn av dette, men jeg gir meg ikke så lett.
Det er galt det også, og i tillegg har det, IMHO, større sjanse for å skape rot.
Lenke til kommentar
Sier MSM. Windows Live Messenger er strengt tatt det riktige, men jeg har egentlig ikke lagt merke til det, i og med at jeg ikke bruker den offisielle klienten eller noen andre MSN-tjenester. MSN er lett å si :).

 

Sier konsekvent Messenger siden jeg mener det er det riktigste. Har blitt ledd ut på grunn av dette, men jeg gir meg ikke så lett.
Det er galt det også, og i tillegg har det, IMHO, større sjanse for å skape rot.

Med utgangspunkt i det jeg har uthevet over - det må da være bedre (som i mer riktig) å si Messenger enn å si MSN? Ordet Messenger er nå i det minste en del av den korrekte betegnelsen.

 

Hovedårsaken til at jeg tradisjonelt har sagt Messenger er vel egentlig den samme som du selv skriver ovenfor - jeg bruker ikke den offisielle klienten.

Lenke til kommentar

Jeez, hvor vanskelig kan det være?

 

MSN står for MicroSoft Network. Dette var en gruppe tjenester fra Microsoft, hvor MSN Messenger var den mest populære og derfor den som ble referert til som MSN. Så skiftet imidlertid MSN navn til Live, og IM-klienten fikk navnet Windows Live Messenger.

 

Det er ikke noe som heter MSN lenger, men det er jo forståelig at navnet lever videre. Litt mer kål å skrive "live messenger" enn tre søte bokstaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...