Surrections Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Skal hjelpe papsen med å koble til den gamle laptopen sin til en 42" widescreen tv via vga. Funker fint, bortsett fra at formatet er feil, og i instillingene finner jeg ikke ut hvordan jeg velger at monitoren er en widescreen. Må jeg laste ned noen nye drivere, eller går det rett og slett ikke an? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Riktig oppløsning er alt du trenger. Hvilken TV er det? Lenke til kommentar
Surrections Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Riktig oppløsning er alt du trenger. Hvilken TV er det? Panasonic et eller annet.. Jepp. Men får ikke valgt riktig oppløsning. Kun 4x3-formats som er mulig.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Et eller annet sier egentlig ikke så mye. Hvis det er en plasma har den sannsynligvis 4:3-oppløsning uansett, da kan bildet strekkes vha software (funker til film, ikke til vanlig desktopbruk). Lenke til kommentar
Surrections Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Et eller annet sier egentlig ikke så mye. Hvis det er en plasma har den sannsynligvis 4:3-oppløsning uansett, da kan bildet strekkes vha software (funker til film, ikke til vanlig desktopbruk). Det er en 42" widescreen plasma fra i år ja. På denne kan jeg velge 4:3 eller 16:9 når jeg har kobla til PC-en. 4.3 gir grå felt på sidene, 16:9 gir strukket bilde. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Riktig oppløsning er 1024*768. Dette vil gi det skarpeste bildet, ulempen er at proporsjonene blir gale. Hvis hovedprioriteten er filmbruk er ikke dette noe problem, da bildet kan strekkes i avspilleren. Hvis du likevel er avhengig av å kunne velge andre oppløsninger kan du prøve Powerstrip. Lenke til kommentar
Surrections Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Riktig oppløsning er 1024*768. Dette vil gi det skarpeste bildet, ulempen er at proporsjonene blir gale. Hvis hovedprioriteten er filmbruk er ikke dette noe problem, da bildet kan strekkes i avspilleren. Hvis du likevel er avhengig av å kunne velge andre oppløsninger kan du prøve Powerstrip. Han bryr seg ikke om film, men bare vise frem bilder fra Picasa. Skal sjekke ut Powerstrip. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Surrections Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Nå viste det seg jo at om jeg valgte å kun vise skrivebordet på tv'en (ikke dualview), fikk jeg velge widescreen-oppløsning (flau...) Fungerte fint med 1280x768, noe som gir nesten ubetydelig feil. Men av en eller annen grunn repeterte skrivebordet seg om jeg valgte det riktige forholdet 1280x720. Why?? Noen ide? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå