thomassim Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Har nå mest sannsynlig fått solgt unna 2x12" kassa mi, så er da på utkikk etter en 15" med DYP bass! Har kikka litt på denne: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1566 Noen som vet hvordan den er? Og noen som event. har noen bedre forslag? Edit: Og sånn at de er sagt, kom gjerne med tips til elementer som jeg har mulighet til å dra med min Alpine PDX-1.600! Endret 29. desember 2007 av thomasSim87 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Elementstørrelsen i seg selv har absolutt ingenting å si for frekvensresponsen, bare så det er sagt... Men til prisen kan du nok gjøre det endel bedre enn RF-elementet, f.eks. FI BL15, Resonant Engineering SE15, dynaBel DY9815... Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) nei nei, men kunne tenkt meg et element med litt kraft og dyp og god bass.. og da var det egentlig 15" jeg tenkte på først.. men hvis noen vet om et 10" eller 12" element som virkelig levere god og dyp bass til max 3000kr så er det bare å komme med tips! jeg er ikke ute etter risting og during(fikk nok av det med den ræva "1000w" subben jeg hadde fra pioneer), vil ha en ordentlig bass! Endret 29. desember 2007 av thomasSim87 Lenke til kommentar
epifant Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Peerless XXLS 12 med alumembran er et godt element som ikke koster en arm og et bein, 1895,- per stykk fra dynabel.no. Ikke det mest imponerende utseendet og ikke noe for dB-drag, men lydkvaliteten er meget god. Endret 29. desember 2007 av epifant Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg hadde ikke vært i tvil, eltek har jo tilbud på dy9815 http://www.mamut.net/controls/shop/shops/4...bel&gid=132 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg hadde for mange år siden et peerlees xls element tror jeg det hetet da. fikk aldri helt til å spille bra med det elementet. hadde bygd kasse etter anbefalt str men ble aldri noe suksess... dynabel subben ser jo ut som noe som kommer fra europris det er nå greit at den skal være i bagasjerommet på bilen men man skal nu ikke skjemmes vær gang man åpne den groundzero har meget pene subber som spiller noe sinnsykt rått Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Har bare hørt DY9412 fra dynabel og det overbeviste meg ganske bra.. Hørte først bare 1x12 og så 2x12 og det var utrolig lyd! Begge i lukket kasse! Så jeg vil tru DY9815 er et veldig bra kjøp. Kan ikke forestille meg noe annet Ikke la utsende lure her!! Endret 30. desember 2007 av Leffy Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 da må jeg si det stikk motsatte, har hørt 9412.. vil ikke si jeg blei skuffa, for hadde ingen forventninger, men lyden var overhode ikke pen Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg synes selv at DY9412 gjør en utmerket jobb i forhold til prisen Men faen jeg ble litt deprimert nå! Jeg betalte 1600 for 9412, og nå selger de 9815 til 400 kr mere?! Er under 1 mnd siden jeg bestilte Faen ass.. hehh. Men dynabel har mye bra tilen rimelig penge, og det spiller nok MYE bedre en RF. RF er som cerwin vega. Høyt og brutalt, men ikke noe pent. Endret 30. desember 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 2x12 DY9412 sammen med en BF4501 fungerte mer en utmerket for meg. Er ikke noen spesialist innen bilstereo men har hatt og hørt mange andre bassere som er ganske mye dårligere enn dem. Som Effectiv sier, du har MYE bra til en rimelig penge! Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 dynabel har mye billig hvertfall.. det skal de ha.. og virker som subbene tåler en støyt.. Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Har egentlig hørt mye dritt om dynabel jeg da.. de fleste kompiser som har hatt dynabel måtte jo bytte de 3-5 ganger fordi de gikk føyken helt uten videre.. Hørt de skal spille bra, men at kvaliteten ikke er noe særlig.. Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Har aldri hørt om at noen har hatt problemer med di innen kretsen min iallefal. Eneste en forsterker som har blitt for varm og kuttet til tider. Men hvis samme person har byttet element opp til flere ganger så kan det nok hende at det ikke er bare elementet sin feil! Uansett så er nok RF du linker til i første post brukbar. Du får nok av bass! Men jeg hadde nok prøvd en dynabel fordi di er billige og jeg vet jeg får det jeg betaler for! Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Nei, er 2-3 kompiser som har sliti med det.. + en på jobben.. Så jeg tror nok ikke jeg går for dynabel.. Har hatt\har en 2x12" kasse fra Polk, og den er jeg meget fornøyd med! Så hvis noen har erfaring med et element fra Polk\Momo eller MTX som spiller dyp og god bass så er jeg interessert i det =) Hadde vært kjekkest med et element i lukka kassa ettersom jeg er ute etter å ha mest mulig plass i bagasjerommet.. Endret 31. desember 2007 av thomasSim87 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 både polk å mtx er kvalitet så du gjør ikke et dårlig valg uansett.. heller litt mot mtx da:) har ingen dårlige erfaringer med mtx,,,,,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå