Skikongen Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg har EOS 400D og har bestilt meg en Speedlite 430 EX blits. Noen som har tips, gjerne med eksempelbilder rundt kreativ bruk av blits? Og med beskrivelse av hvordan blitsen var plassert i forhold til motivet for å få den aktuelle effekten? Har lest litt HER og prøvt å forstå det grunnleggende. Det som uroet meg litt er dette som jeg leste: "...here are a few current and recently discontinued lenses in the EF lineup which definitely do not have distance data. Note the Canon EF 50mm 1.4 USM and the 85mm 1.2L USM mark I (not mark II) are in this list.". Hva vil det si at min gode 50mm ikke har distanse data og sende til blitsen? Takk for tips og svar ang distansedata. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg har EOS 400D og har bestilt meg en Speedlite 430 EX blits. Noen som har tips, gjerne med eksempelbilder rundt kreativ bruk av blits? Og med beskrivelse av hvordan blitsen var plassert i forhold til motivet for å få den aktuelle effekten? Har lest litt HER og prøvt å forstå det grunnleggende. Det som uroet meg litt er dette som jeg leste: "...here are a few current and recently discontinued lenses in the EF lineup which definitely do not have distance data. Note the Canon EF 50mm 1.4 USM and the 85mm 1.2L USM mark I (not mark II) are in this list.". Hva vil det si at min gode 50mm ikke har distanse data og sende til blitsen? Takk for tips og svar ang distansedata. hei, jeg har ikkje samme blitz som deg. Har SB-600 og SB-800. Men med denne følger det et eget hefte, med eks på metoder, osv. Du finner bledere, distanse, vinkel på blitz osv. Jeg har testet ut en masse ting med blitz, og har kommet frem til at dette er svært tidskrevende, og krever mye testing. Tror ikkje du skal uro deg noe særlig over noe som helst egentlig. Er bare å ha det morro, og teste og leke mest mulig. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hei, Strobist er en veldig innholdsrik side når det kommer til fotografering med blitz. Inneholder veldig mange tips og guider. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
cmi Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei, Strobist er en veldig innholdsrik side når det kommer til fotografering med blitz. Inneholder veldig mange tips og guider. Mvh, Beej80 Skal ikke nekte på det nei, fikk noen tips jeg nå Lenke til kommentar
andm Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Du trenger ikke bry deg om distansedata. Brukes ikke, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå