Gå til innhold

problemer med subwooferen

Anbefalte innlegg

Har et proson reality 5.1 surround system med en pioneer VSX-916 forsterker.

Dama skulle skru opp volumet litt ekstra igår , da det oppstod et veldig merkelig problem ifra subwooferen! Plutselig kom det en forfærdelig høy, bråkete lyd ifra den, og lyden fortsetter til jeg tar strømmen på subwooferen eller slår den på off bak på "tavla"

Når jeg nå slår den på igjen kommer denne forfærdelige høye lyden - hva kommer det av og hvordan ikser jeg det ? Utrolig iriterende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt en helt ny kabel og forsøkt med denne, så det kan ikke være problemet. Hvordan kan jeg forsøke spille lyd fra den uten forsterkeren ? koble den rett i tv ?

husker at forsterkeren slo seg av når dette skjedde første gangen, som om den skulle blitt overbelastet. Kan det være en kortsluttning el inne i subwooferen ?

Er den prøv å koble det fra anlegget å sjekk om lyden er der da også.

Kan nesten høres ut som om det er noe med kablen.

Lenke til kommentar

Selve kabelen er det nok ingenting galt med, men sjekk kontaktpunkter og skru den på når du har dratt fra signalkabelen.

Koble den fra på subben og ikke på forsterkeren.

Hvis lyden er der når du ikke har koblet til noen kalber, så er det subben, hvis ikke er det mest sannsynlig utgangen på forsterkeren det er noe galt med.

EDIT: du kan prøve å koble til TV eller en annen lydkilde ja, og på den måten finne ut om det er subben eller forsterkeren.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Ja ulyden er der fremdeles etter at kablene er koblet ifra subwooferen. Kan ikke skjønne noe annet en at det må være problemer med kretskortet. Ser at det sitter en sikring bak på "tavla" som ikke har gått.. ville tro denne var den første som skulle gått. Kan også være filteret da eller ?

Endret av a-beck
Lenke til kommentar

snakk om en VELDIG høy knasende lyd.. Som om du skulle vri på radioen med FULL styrke på høytalerene.. Aldri vært borti lignende jeg

Har kjøpt settet på netthandelen så vet ikke hvor jeg kan henvende meg for å få hjelp heller

Hva slags lyd er det snakk om egentlig?

Har du prøvd å vri på volumkontroll el.l.?

Lenke til kommentar

Du skal ikke se bort i fra det nei.

Du må enten sende subben inn til reparasjon eller bytte ut de komponentene som er svidd med tilsvarende komponenter.

Det krever litt loddeferdigheter og kunnskap om elektronikk, men det skal fint gå ann.

Hvis du finner ut du skal ha ny subwoofer så kjøp heller en XTZ enn Proson. De skal være bedre og koster heller ikke så veldig mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...