Gå til innhold

Ny opptaker i prisklassen 1500-2500, Samsung DVD-HR75x? Philips?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ønsker å kjøpe en DVD-opptaker med harddisk.

Jeg begynte med å studere prisene på prisguiden + de store elektronikkjedene, og jobbet meg oppover fra billigste opptaker med harddisk.

https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...dvd+opptaker+gb

Svært gunstig priset er Samsungs DVD-HR750 på Pixmania til 1693,- (pluss det vanlige, fortollingsgebyr og porto).

Men HR750 mangler HDMI og dette hadde HR753 til 2099, fortsatt Pixmania. Ikke det at jeg trenger HDMI - ennå.

Og hvis jeg først skulle ut med 406,- kroner ekstra, var det ikke langt opp til HR755 på 2293,- hos Meeter.no, spesielt ikke hvis man slipper fortollingsgebyret fra Pixmania. Denne spilleren har 250GB harddisk, men ikke USB inngang.

2621,- eller ytterligere 328 kroner koster det for å få dette, DVD-HR757 hos shg.no. Spilleren har også 320 GB harddisk.

Jeg liker HR-serien men klarer ikke å velge en modell. 928 kroner mellom en svært gunstig priset HR750, og noe som må være en gunstig priset toppmodell... Antar forskjellene ellers, som brukergrensesnitt osv, er ganske små.

Når jeg ser på alternativene til Samsung i denne prisklassen, finner jeg lite som virker som toppmodeller.

Pioneer ville vært foretrukket, men under 3000 er intet tilgjengelig i prisguiden. Panasonics priser på DMR-EH serien begynner der Samsung slutter. Sony boikotter vi. ;)

Philips ser ut til å ha et par interessante produkter.

DVDR3595H/58 ser ut til å toppe linja til 2371,- hos Pixmania.

LG har jeg lest noe ufordelaktig om...

Når jeg ser på reviews av DVD-opptakere er det generelt ingen som får toppscore, og det er for få kilder til å komme med en konklusjon. Cnet og Epinions har mangelfull info, og det er de beste kildene jeg finner. Alt av reviews drukner mellom price comparison agents og det er vanskelig å finne gode sammenlikninger av spillere.

Det eneste jeg sitter igjen med er at brukerene på AVforum gjerne anbefaler Sony, men Sony boikotter vi :D

Er det noen som har noen tanker om samsung-modellene opp mot hverandre? Og vs. Philips? Og generelt noen alternativer?

Akk... Denne posten er for lang, jeg kommer ikke til å få noen svar :|

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hmm: >>Philips ser ut til å ha et par interessante produkter.

DVDR3595H/58 ser ut til å toppe linja til 2371,- hos Pixmania. <<

jeg bestilte rett for jul denne maskinen hos pixmania og fekk den hjemme i tiden ( tok bare 4 dager ).

samme som deg lurte jeg på hva jeg ville kjøpe og valget ble philips. ( har 37" philips full hd lcd tv ).

en flotte maskin med masse funksjoner som jeg kanskje aldri kommer til å bruke.

hvis du har hdmi kontakter på fjernsynet ditt, bruk disse da blir bilde mye bedre.

lykke til med valget

Lenke til kommentar
:hmm: >>Philips ser ut til å ha et par interessante produkter.

DVDR3595H/58 ser ut til å toppe linja til 2371,- hos Pixmania. <<

jeg bestilte rett for jul denne maskinen hos pixmania og fekk den hjemme i tiden ( tok bare 4 dager ).

samme som deg lurte jeg på hva jeg ville kjøpe og valget ble philips. ( har 37" philips full hd lcd tv ).

en flotte maskin med masse funksjoner som jeg kanskje aldri kommer til å bruke.

hvis du har hdmi kontakter på fjernsynet ditt, bruk disse da blir bilde mye bedre.

lykke til med valget

Jeg har HDMI på tv'n min... En gang i framtiden :B

Jeg tror den Philips'en er ganske mye maskin for pengene...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, jeg vurderte veldig på den Philips DVDR3595H som jeg syntes det var veldig billig.

Hvor mye måtte de betaler fortollingen tillegg pga Pixmania er vel utenlandske?

Hvordan er det å bruke den og lett å legge inn f.eks. TV-program og fotball lagre inn harddisk?

Kan man lagre inn flere samtidig?

Håper lyd fra dem snart, takk forhånd!

Lenke til kommentar
Hei, jeg vurderte veldig på den Philips DVDR3595H som jeg syntes det var veldig billig.

Hvor mye måtte de betaler fortollingen tillegg pga Pixmania er vel utenlandske?

Hvordan er det å bruke den og lett å legge inn f.eks. TV-program og fotball lagre inn harddisk?

Kan man lagre inn flere samtidig?

Pixmania holder vel til i Frankrike, og det ryktes at de er vanskelige å ha med å gjøre dersom man har reklamasjoner etc.

Dersom du skal legge inn, eller ta opp, flere TV-sendinger samtidig, må du ha en opptaker med flere tunere. Det har neppe noen av de som er listet opp her?

Dersom du skal ha mest mulig glede av en opptaker du kjøper nå, bør du enten bo et sted der du har analog kabel-TV som leverandøren ikke har planer om å stenge, eller kjøpe en opptaker fra (eller godkjent av) din TV-signal-leverandør dersom du har eller snart må gå over på digitale signaler. Alternativt kan du koble opptakeren mellom dekoder og TV med f.eks. SCART-kabler, men da kan du kun ta opp samme program som du ser på, og når du ikke er hjemme, kan du kun ta opp fra en TV-kanal uten å dra hjemog bytte kanal på dekoderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...