Gå til innhold

Problemer med familiens nye Wii-konsoll

bandreas

Anbefalte innlegg

Hei.

Familien har akkurat anskaffet seg en Wii-konsoll og jeg ble gitt oppgaven å få igang faanskapet. Fulgte manualen til punkt og prikke og oppstart gikk fint.

Men (selvsagt) så er det noen ting som ikke virker som det skal (tror jeg):

1. Peke kontrollen er VELDIG unøyaktig. Når jeg skal skrive inn navn via tastaturtingen hopper den imellom minst 5 bokstaver rundt den bokstaven jeg egentlig holder pekefingeren på. Jeg har klint den svarte tingen midt oppe på tv'n og kjørt en sync, men allikevel er den veldig hakkete. Og inne på spill blir den borte til tider.

Er dette normalt? Er den virkelig så unøyaktig og hakkete? Er det forskjell på å legge den over eller under tv'n?

2. De 3 første gangene vi prøvde å kjøre Wii Sports fikk vi en "Error, press eject and turn off the console." når den prøvde å lese av disk. Og når vi hiver inn disken hører man lyder som tilsier at disken inni Wii'en ikke går rundt som den skal, det er riper i disken allerede.

Er dette også normalt?

Håper på raskt svar, har kjøpt maskina av elkjøp og de har dessverre et lite rykte på seg å selge ting som er levert inn til reperasjon og slikt. Noe spesielt den peke kontrollen minner om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette på nintendo sine sider: http://www.nintendo.com/consumer/systems/w...disc_EjectError Ikke helt ordrett det som du fikk, men noe det samme. Kan virke som den må repareres? Fant en del med samme feil når jeg googlet, men ingen som hadde fikset det.

Hvis du uansett må reparere den er det vel ikke noe poeng i å prøve å fikse wiimoten, men som sagt kan det hjelpe å stille på sensitiviteten, eller flytte rundt litt på sensorbaren. Min oppførte seg lignende helt til jeg flyttet sensorbaren så langt frem på TV jeg kunne uten at den ramlet av.

Lenke til kommentar
1. Peke kontrollen er VELDIG unøyaktig. Når jeg skal skrive inn navn via tastaturtingen hopper den imellom minst 5 bokstaver rundt den bokstaven jeg egentlig holder pekefingeren på. Jeg har klint den svarte tingen midt oppe på tv'n og kjørt en sync, men allikevel er den veldig hakkete. Og inne på spill blir den borte til tider.

Er dette normalt? Er den virkelig så unøyaktig og hakkete? Er det forskjell på å legge den over eller under tv'n?

Dette kan komme av flere ting. Du kan først og fremst kalibrere kontrollen. Siden kameraet på framsiden av kontrollen fanger infrarødt lys (IR) vil den fange alle IR-signaler, selv fra varmekilder som lys. Derfor er det lurt å fjerne slike kilder på TV-en. Også reflektive overflater kan påvirke dette signalet. Derfor må du fjerne slikt også.

2. De 3 første gangene vi prøvde å kjøre Wii Sports fikk vi en "Error, press eject and turn off the console." når den prøvde å lese av disk. Og når vi hiver inn disken hører man lyder som tilsier at disken inni Wii'en ikke går rundt som den skal, det er riper i disken allerede.

Er dette også normalt?

Drevet i maskinen er skadet, trolig under produksjon eller frakt. Lever den tilbake til Elkjøp. Det vil nok ta et par uker før du får en ny tilbake. Jeg har ikke hørt at Elkjøp har solgt maskiner som har blit skadet. De skal sende maskiner de får inn til Nintendo sitt servicesenter.

Lenke til kommentar
Hei.

Familien har akkurat anskaffet seg en Wii-konsoll og jeg ble gitt oppgaven å få igang faanskapet. Fulgte manualen til punkt og prikke og oppstart gikk fint.

Men (selvsagt) så er det noen ting som ikke virker som det skal (tror jeg):

Hadde samme problem. Sitter du lavt i forhold til hvor sensorbaren er plassert? Prøv å legg den under TV-en i stedet. Gjorde underverker for meg.

Lenke til kommentar
Hvordan blir det med ting man har kjøpt på VC når man bytter maskin?

Som regel vil Nintendo overføre slike opplysninger fra den gamle til den nye maskinen. Mulig du må laste de ned igjen, men salget skal være registert så du slipper å betale for spillene igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...