Alkjeks Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg har en slik strømpadde med av/på-bryter, men når padden blir skrudd på, blir PC-en som er koblet til den automatisk skrudd på. Hvorfor det? Hvordan går det an å unngå det? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 bios instilling; S3 resume eller noe om jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 det kan også være en innstilling i bios som heter noe sånt som "if powerloss restore to previous state/power on" da vi PCn skru seg på om den merker at strømmen går og kommer tilbake Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det kan være som SirAmp sier her. Vis BIOS'en er satt til at den skal starte når strømmen kommer tilbake skjer dette. Vis du forklarer litt mer om utstyr som er koblet til og hva slags maskin du har er det lettere. Har du testet med flere PC-er? Jeg hadde en sånn feil på jobben hos en bruker og da var det ikke BIOS'en som var feil men faktisk enten DVI kablen som var koblet til docking stasjonen eller skjermen som DVI kablen var koblet til. Det løste seg når jeg fjerent kablen og brukte vanlig VGA kabel. Litt rart dette her... Noen som har vært borti samme eller? Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Er en HP Pavilion 7945. Er også koblet til en skriver og et lys, men de går ikke på når bryteren blir skrudd på. Så problemet ligger nok i PC-en. Kan prøve å skjekke litt i BIOSen i morgen. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Det er som regel en innstilling i BIOS som forteller hva PC-en skal gjøre ved strømbrudd. Å kutte strømtilførselen til maskinen manuelt vil oppfattes som et strømbrudd. Den vet ikke forskjellen. Denne funksjonen har ofte tre innstillinger: Skru på, forbli av, og "last state". Sistnevnte vil skru på PC-en bare om den var på da strømmen "gikk". Håper du finner noe som likner Lenke til kommentar
Alkjeks Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Ah, det var bare en enkel innstilling i BIOSen som gjorde det. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå