Gå til innhold

Studio Ghibli, hvilken film skal jeg se nå?

LucarioX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som en herlig film det ja. Selges den i Norge?

Whisper of the Heart ser morsom ut, finnes den i Norge?

Mimi wo sumaseba/Whisper of the Heart finnes ikke på norsk (ennå?*), men den finnes med engelske undertekster (og original japansk, + engelsk dub) fra flere forskjellige land, f.eks. den britiske utgivelsen er billig fra Amazon UK.

Jeg tror ikke jeg vil betegne den som en morsom film, men den er veldig god, blant Studio Ghiblis aller beste.

Du finner forøvrig info om alle Studio Ghibli-filmene (+ hva studioets hovedpersoner ellers har gjort) @Nausicaa.net.

Ellers har Neko no Ongaeshi/The Cat Returns/Katteprinsen og Hauru no Ugoku Shiro/Howl's Moving Castle/Det levende slottet gått på norske kinoer, og finnes på dvd med både original japansk + norsk dub og norske tekster.

Alle StudioGhiblis filmer finnes forøvrig lett tilgjengelig med engelsk teksting.

*Oro Film (de som har tatt inn og satt opp Hauru no Ugoku Shiro/Howl's Moving Castle/Det levende slottet, Totoro, og Kiki på kino her) har opsjon på i hvert fall alle Miyazaki-filmene (trolig alle SGs filmer), og så vidt jeg har forstått er planen å fortsette å oversette + tekste og dubbe dem, og sette dem opp på kino + gi ut på hjemmeformat, forutsatt at de selger godt nok på kino og hjemme til å kunne forsvare det økonomisk.

Ellers tror jeg denne diskusjonen egentlig ville passet bedre i Tegneserie og anime-forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...