Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"Familierouter" trenger ny!

Anbefalte innlegg

Hei

Har idag en D-Link DI-524 med siste firmware. Men sliter veldig med ustabilitet på denne, må opp å ta ut strøm og koble i igjen flere ganger til dagen for internett forsvinner plutselig. Så nå trengs en ny router. Men jeg har ikke peiling på hva som er bra og stabilt. Så her håper jeg på gode tips fra dere.

Vi har 4 pcer tilkoblet på kabel og 2 trådløst. Isp er Lyse 10/10 Mbit hvis det har noe å si.

Prisklasse helst under 1000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg primært tenker på er stabilitet. Bruker man disse med bittorrent er man sikret et av markedets mest stabilie routere fordi de tåler mange forbindelser.

Det finnes helt sikkert noen bedre og noen som er tilnærmet like gode, men for å slippe å gjette så velger jeg noen som er testet på skikkelig vis.

Selv har jeg en bra router som tåler 180 forbindelser (Netgear WRN834b) og det er vanskelig å få den til å ta kvelden ;)

Om menyene er vanskelig eller ikke skal jeg ikke uttale meg for mye om, men det finnes mange dårlige webinterfacer der ute. Sånn sett kunne man gjerne velge en router som man kan bruke f.eks DD-WRT mot for å få en fin og fleksibel løsning.

Lenke til kommentar

Kjører selv en ClarkConnect server her på samme linje og er fjellstabilt!

Har ikke angret et sekund etterpå og det å ha en maskin stående på 24/7 er ikke noe problem.

Maskinen jeg kjører på er en 500mhz AMD maskin med 256MB ram. :)

Om du går for dette alternativet trenger du en maskin med to nettverkskort, en CD med ClarkConnect Community Edition og en switch.

Du kan bruke routeren du har i dag som trådløst tilkoblingspunkt, da skrur du av DHCP i D-linken og kobler en TP mellom en av portene i switchen og en i switchen til D-linken :)

Tok rundt en halvtime - time med oppsett og å sette meg inn i men var vell verd det!

Lenke til kommentar

DIR-655 har fått 18 av 18 mulige priser, er den ikke god nok vet ikke jeg.. Har en selv, og den er stabil som bare det.

Dessuten har den innebygd switch og sender 1GB wan og lan, så da skyves noe data unna ;)

Trådløst skal den være så simpel og sette opp som ingen andre. Dessuten er det bare noen tastetrykk så er du på internet via kabel.

Lykke til i ditt valg, og godt nyttår!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...