Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny 37" til film og spill!


Anbefalte innlegg

Takker for svar Bluum, du har vært veldig hjelpsom!

Jeg har nå kjøpt meg anlegg hos Hi-Fi Center kjeden (eller i det minste bestilt), noe som jeg får i neste uke. Da vil jeg også få tv-en i hus, og den som er mest aktuell er PX70'en fra Panasonic, noe som jeg tror er bra nok til mitt bruk.

 

Stretto er den billigste butikken jeg har funnet, men de får ikke inn tv'en på lager før 20.01.08. Noen som vet om noen alternative plasser å kjøpe den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv sett PX70 i butikk og synes bildet var veldig bra, så du gjør et godt kjøp med den.

 

Men forskjellen på PV og PX er bare at PX har digital tuner, som ikke støtter det norske bakkenettet. Med andre ord betaler du ekstra for en totalt ubrukelig funksjon.

 

Kjøp heller PV70, som er billigere ;)

 

Ser at NetOnNet har den på lager i alle fall.

Lenke til kommentar

NetOnNet har bare 42" på shoppen, og jeg ser at PV70 er 200 kroner billigere og har antatt leveringsdato 06.03.08 mens PX70 har antatt leveringsdato 20.01.08. Jeg må altså betale 200 kroner mer, men får den til gjengjeld et par måneder før..

 

Men såg på amentio at det er 2 versjoner av PX70 og to versjoner av PV70. Det er omtrent 1000,- prisforskjell. Noen som vet hva som er forskjellen på disse?

 

Når jeg var på Expert og såg på PX70'en der, så sa selgeren at den ikke har optisk inngang. Vil dette gjøre at jeg får veldig mye dårligere lydkvalitet når jeg kobler til et hjemmekinoanlegg?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg gått siden 13.01.08 (da jeg bestilte tven) og ventet på Panasonicen min fra stretto.no

Det kommer nye datoer hver uke, så det er veldig usikkert når den faktisk vil komme.

 

Så over til spørsmålet mitt:

Tv-en som jeg har bestilt og går og venter på er en Panasonic TH-37PX70EA fra stretto.no.

Idag såg jeg det at amentio har inne en Panasonic TH-37PV70E til 300,- mer.

 

Hva er egentlig forskjellen på desse to tv-ene? Jeg vet det at PX70'en har en innebygd tv-tuner som ikke fungerer her i Norge, men er det kun det? I så fall er det jo mye smartere å bestille PV70'en og slippe å vente lengre på PX70'en..?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har funnet ut at veldig mange butikker (for eksempel komplett.no) selger 42" til samme pris som 37" på amentio. Mitt eneste problem er at en 42" blir for stort for rommet mitt, da jeg sitter maks 2 meter unna. Det er slik at til og med en 37" er i grenseland :p

 

Men da har jeg sendt mail til stretto om at jeg vil avbestille tven, og PV70'en er bestilt fra amentio. Regner med at det tar en uke før jeg får den..

Lenke til kommentar

Ja, har gått til innkjøpt av noen blu-ray filmer til PS3'en nå, og tenker nok at jeg fortsetter å kjøpe blu-ray.

Men så har jeg en del dvd-er som jeg kommer til å se også, samtidig som jeg har Wii som ikke har noen HD støtte.

 

Så tror nok det at 37" vil være perfekt i mitt tilfelle!

 

 

Nå er forresten tv-en sendt fra amentio også, snakk om forandring fra stretto! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...