Gå til innhold

er lg 42" plasma noe å satse på til 6.995kr?

Anbefalte innlegg

Jeg har LG 42PM1MA(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319853)

kostet meg 12 lapper i januar!

Dette er egentlig en industri skjerm, noe som LG produserer mye av!

Er veldig fornøyd med min skjerm, har flere kompiser som har både lcd-skjermer og plasma.

Synes forskjellen mellom 42" plasma og Lcd er skremmende, spesielt på svartnivåer og responstid.

Bruker stortsett skjermen med PC-en, men også tv fra digitalboks er svært fornøyd!

Å se filmer i HD-oppløsning er helt fantastisk!

Har aldri angret på dette kjøpet, spesielt ikke når eg ser hva andre kjøper på elprice og elkjøp.

Skal du kjøpe TV bør du kjøpe i en hifi-butikk, som f.eks. hifi-centeret, hvor de ansatte kan det de selger og drar rundt på fabrikker og utstillinger osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mhm, og du mener vi i Elkjøp ikke kan tv? Dagens påstand :). Nei, trådstarter bør kjøpe der HAN føler betjeningen vet hva de snakker om, og der HAN mener han gjør en best deal.

Usann synsing som du bedriver irriterer meg grenseløst.

Jeg KAN tv. De andre jeg jobber med på butikke kan OGSÅ tv. Det samme gjelder samtlige sjapper jeg har vært innom.

Jeg jobber i en kjede som har NORGES beste "utstillingsopplæring", ingen elektrokjede er i nærheten engang. En egen messe over 3 dager bare for elkjøpere hvor man titter på ALT av ny forbrukerelektronikkk.

Enten så uttaler deg du om ting du VET, eller så uttaler du deg ikke.

Og det var vel alt fra meg.

Lenke til kommentar
Er det noen som har noe peilig på LG 42LC52 som koster 9995,- på elprice? Er den det samme som 42LC51?

Noen som vet om hvordan den er i forhold til Panasonic TH-42PX70 ??

Panasonic TH-42PX70 er best i test, så hvorfor ikke kjøpe den? Jeg kjøpte nettopp Panasonic TH-42PX7E som er forjengeren til 8700kr inkl. frakt hos stretto.no (levert på døra). Utrolig bra tv. Slår ut alle tv'er jeg var å så på.

Lenke til kommentar
Er det noen som har noe peilig på LG 42LC52 som koster 9995,- på elprice? Er den det samme som 42LC51?

Panasonic TH-42PX70 er best i test, så hvorfor ikke kjøpe den? Jeg kjøpte nettopp Panasonic TH-42PX7E som er forjengeren til 8700kr inkl. frakt hos stretto.no (levert på døra). Utrolig bra tv. Slår ut alle tv'er jeg var å så på.

Forgjengeren du liksom. PX7 er billig-modellen av samme årsmodell.

Lenke til kommentar

PX7E kostet da akkurat det samme som PX70 gjør nå. Kosta mellom 10.000-15.000kr på de fleste tv butikker. Men så er den på tilbud på stretto.no nå (vet ikke om den er det lenger).

Lenke til kommentar

Da returnerte jeg min LG 42PC51 og gikk til anskaffelse av en Panasonic 42PV70EA.

Og JA, YESS!! Slik skal det være! Bildekvaliteten er bare overlegen i forhold til LG'en, selv rett ut av pakken er panasonicen mye bedre enn det LG'en noensinne ble med allverdens innstillinger. INGEN antydning til innbrenning av lyse farger (som faktisk var så ille at det ble irriterende å se filmer med tekst på med LG'en i et mørkt rom). Panasonicen lager heller ingen strømforsyningsdur, eller vel ja om jeg legger øret inntil på baksiden så er det en liten surrelyd, men den merkes ikke under normalt bruk.

Panasonic er klart verdt pengene.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Mulig å få utdybet forskjellene på disse (px70 og px7e) litt mer? Er det samme tv i forhold til bildekvalitet, og kun slik at px70 har flere innganger?

Lenke til kommentar
Panelet = det som lager bilde. Så ja, har absolutt mye å si for bildekvaliteten smile.gif.

Hvor får du den til 5000,-? Det er jo en helt grei tv om du ikke ønsker å bruke penger på tv. Men den blir grust av tver til 7000 og oppover.

Amentio. Trodde panelet var selve kassen, altså kun eksteriøret. Takk for den oppklaringen og hjelpen :)

Endret av Aldrack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...