Suburbian Hero Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Så at ingen her har laget diskografi om linkin Park, og det er jo skammelig. Jeg liker bandet veldig godt og har hørt på dem i flerfoldige år, så jeg ble litt forundret da jeg merket at ingen har laget en slik tråd om dem. Jeg er vel ikke den eneste på diskusjon.no som hører på dette bandet? Historie: Linkin Park kalte seg først «Xero» da de begynte i 1996, det samme året som Mike Shinoda og Brad Delson var ferdig på skolen. Shinoda møtte Joseph Hahn i California som også ble medlem av bandet. I mellomtiden studerte Delson ved UCLA og delte leilighet med bassisten Dave «Phoenix» Farrell. Farrell ble senere med i Xero. Xero ble ikke så populære. De ble avvist av flere plateselskaper; de mente at noe manglet. Mark Wakefield ble kastet ut fra bandet. De begynte å søke etter en ny vokalist og Jeff Blue hadde hørt rykter om en lovende ung vokalist. Ryktene kom imidlertid fra en av Farrels kamerater. Navnet på vokalisten var Chester Bennington. Bennington fikk en pakke i posten, som inneholdt to Xero-demoer. En med Mark Wakefield som vokalist, og den andre med kun instrumenter. Bennington begynte å skrive deler til låtene basert på sin egen tolkning, og dro til et lokalt platestudio for å legge på vokaler i melodiene. Han dukket opp tre dager senere med det ferdige produktet, og tapen ble sendt tilbake til Blue. To dager senere var han i Hollywood på audition for den ledige vokaliststillingen, og ble valgt inn i bandet. Etter at Bennington ble med, skiftet bandet navn til Hybrid Theory (som også ble navnet på Linkin Parks debutalbum). De begynte å produsere musikk for første gang som et samlet band, og ga senere ut Hybrid Theory EP som hadde seks sanger. Hybrid Theory forsøkte å få innpass hos et plateselskap, men ingen var interesserte. Blue hadde forlatt Zomba til fordel for Warner Bros. Records i 2000. Bandet skiftet navn og ble til Linkin Park. Grunnen var at mange av bandets medlemmer ofte passerte fornøyelsesparken «Lincoln Park» i California, og uttalen av ordet «Lincoln» kan minne om uttalen av ordet «Linkin». De fant senere Warner Bros. Records, og fikk kontrakt med dem. Diskografi: 2000 - Hybrid Theory 2002 - Reanimation 2003 - Meteora 2007 - Minutes to Midnight Hybrid Theory (2000) Innledning CDen fikk gruppens tidligere navn. Den er kjent for sanger som for eksempel One Step Closer og Crawling. Albumet ble rost for å ha gjort rapcoresjangeren kjent igjen. Mange av sangene var demoer som var laget av Mike Shinoda og Mark Wakefield. På CD-en Reanimation hadde mange av sangene fra Hybrid Theory blitt remixet, men Reanimation solgte aldri like mye som Hybrid Theory. Bandet har to forkjellige vokalister, Chester Bennington synger rockevokalene mens Mike Shinoda er bandets rapper. På Hybrid Theory, og på alle CD'ene bortsett fra Minutes to Midnight, synger Shinoda og Bennington sammen. In the End fra dette albumet er et godt eksempel på hvordan Bennington og Shinoda synger sammen. Denne sangen er så populær at bandet spiller den på alle sine konserter. På Live Earth var In the End Linkin Parks siste sang. Hovedsakelig rapper Mike Shinoda dette nummeret, men helt på slutten synger Chester Bennington. Konklusjon Jeg elsker dette albumet, rett og slett. Det var "In the End" som fikk meg til å begynne å høre på L.P. og dette var det første albumet deres som jeg fikk tak i. Sangene er "tunge", de er ganske bråkete og mange instrumenter kolliderer sammen. Men det passer sammen, på en rar men vakker måte. Bandet har jo tross alt 6 medlemmer per dags dato, og det er mange instrumenter de bruker. Jeg synes denne CD-en representerer det gamle L.P., med skrikingen fra Chester og den bråkete stilen. Jeg elsker denne CD-en... Sporliste: 1. Papercut – 3:05 2. One Step Closer – 2:36 3. With You – 3:23 4. Points of Authority – 3:20 5. Crawling – 3:29 6. Runaway – 3:04 7. By Myself – 3:10 8. In The End – 3:36 9. A Place for My Head – 3:05 10. Forgotten – 3:14 11. Cure for the Itch – 2:37 12. Pushing Me Away – 3:12 Sjanger: Dette albumet er ikke en sjanger egentlig, det er mange sjangre. Nu metal, alternative metal, rapcore er blant sjangrene som blir representert her. Høydepunkt: For min del er det "Papercut" og "In the End". Jeg finner meg veldig godt igjen på "Papercut", og den sangen får meg til å bli sur, lette på følelsene og slippe sinnet ut. Rett og slett en deilig sang. "In the End" er en fantastisk låt, og L.P.'s mest kjente låt. Det er den sangen som fikk meg til å høre på L.P. og derfor er det en av mine favorittsanger. Vakker sang... Karakter: 9/10 Minutes to Midnight (2007) Innledning Albumet var utsatt flere ganger, først planlagt for sommeren 2006, deretter høsten 2006, så tidlig 2007, og til slutt 14. mai. I et intervju i september 2006 forklarte Mike Shinoda: When songs are pouring out you don't ever want to stop that. We already have over 100 roughs for songs. We've narrowed it down since but we're not ready to commit to those yet. Gitarist Brad Delson fortalte Billboard.com: This was a year-and-a-half long process of really hard work and experimentation in the studio that yielded about 150 rough songs. Not only is this album incredibly diverse, but the depth of the material is really strong. Den første singelen «What I've Done», ble utgitt 2. april 2007 og debuterte som nummer 1 på U.S Modern Rock-listen. «Given Up», «What I've Done» og «No More Sorrow» livedebuterte 28. april 2007 i Berlin, Tyskland. Konklusjon Jeg hadde sluttet å høre på L.P. en liten stund, siden jeg ville teste ut nye sjangre innen rock/metal. Men en dag hørte jeg "Bleed it Out", og jeg angret på at jeg glemte L.P. opp i all musikk-letningen min. Jeg hørte de andre store sangene fra dette albumet, "Shadow of the Day" og "What I've Done". Jeg likte sangene, og innså at L.P. hadde endret seg gjennom den tiden jeg ikke hørte på dem. De hadde modnet, sangene var mer alvorlige og tekstene var anderledes enn før. Jeg elsket det, de var enda bedre enn før for min del... Sporliste: 1. «Wake» – 1:40 2. «Given Up» – 3:10 3. «Leave Out All the Rest» – 3:18 4. «Bleed It Out» – 2:54 5. «Shadow of the Day» – 4:50 6. «What I've Done» – 3:25 7. «Hands Held High» – 3:53 8. «No More Sorrow» – 3:38 9. «Valentine's Day» – 3:15 10. «In Between» – 3:14 11. «In Pieces» – 3:37 12. «The Little Things Give You Away» – 6:23 Sjanger: Sjangerene er ikke noe anderledes enn på "Hybrid Theory". Nu metal, alternative metal, rapcore er blant sjangrene som blir representert her. Høydepunkt: "Hands Held High", en vakker sang hvor Mike rapper for det meste. Det er teksten i denne sangen som er vakker, den handler om oss mennesker, våre ledere og vårt forhold til krig og religion. "it's ironic/ at times like this you pray but a bomb blew the mosque up yesterday" Det er så sant, men det rører meg uansett. Blir helt mør av den sangen... De andre sangene er også ganske bra, men ikke fullt så bra som denne. Karakter: 10/10 Det var alt fra meg, håper at det er flere enn meg som liker dette bandet... Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Har du utelatt å skrive om 2 av CD'ene med vilje? Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Har du utelatt å skrive om 2 av CD'ene med vilje? Nei, det er kun de to CD'ene som jeg eier av L.P. De andre sangene har jeg skaffet via mer tvilsomme metoder, og jeg eier ikke nok av de sangene til å kunne vurdere de to albumene... Endret 30. desember 2007 av SasaB Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 skal du ikke vurdere de 2 andre cdene da?? linkin park hørte jeg mye på før var de som fikk meg til og starte med og høre på rock husker jeg kjøpte den første cden dems og scouter på samme dag.....bare hørt ferdig linkin park cden siden de var så kanon på den tiden.... Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Har du utelatt å skrive om 2 av CD'ene med vilje? Nei, det er kun de to CD'ene som jeg eier av L.P. De andre sangene har jeg skaffet via mer tvilsomme metoder, og jeg eier ikke nok av de sangene til å kunne vurdere de to albumene... Du kan jo skrive litt om sangene fra albumene og sammenligne de for det? Fordi sangene varierer jo ganske mye fra album til album, pluss at Reanimation jo bare er en "remix plate". (Brodern hører ganske mye på LP, derfor jeg vet litt.. ) Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg få vel ta de to andre platene senere. Skal høre litt mer på sangene, så vurderer jeg dem. Update kommer om noen få dager... Lenke til kommentar
Åsynje Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hybrid theory er uten tvil det beste albumet, Ikke nok med at det var albumet som fikk meg til å bli glad i rock det er også pga av LP at jeg nå er så interessert i musikk som jeg er. Ellers er egentlig alt de har gitt ut veldig bra:D Er ekstremt diehard fan av Linkin Park ( dere kan ikke forestille dere engang hvor LPfrelst jeg var en periode, ALT HANDLA OM LP ), men må innrømme at det nyeste albumet er litt skuffende. Kan jo være fordi jeg har vært fan siden jeg var 11 og elsker det gamle stoffet såpass mye at absolutt ingenting kan slå det Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Rart at det ikke har kommet fler poster her Må da være fler som liker LP? Selv syns jeg de har utrolig mange fantastiske sanger. De har en egen stil der de lager utrolig catchy musikk, uten at man får følelsen at det bare er sellout. Crawling, Faint, Numb, Breaking the Habbit, What I've done og ikke minst In the End er favorittene mine. Det var sistnevnte som fikk meg til å høre på LP, husker jeg kjøpte singelen når den kom ut, hadde egentig hørt om de før, syns coveret var kult og tok en sjanse. Har hørt litt på det nye, og det var skuffende, men det gamle er mer enn nok for meg. Lenke til kommentar
IceQueen24 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hybrid Theory og Meteora e bra, men den siste e knall dårlig og jeg forstår ikke hvorfor skrifte de fra nu-metal til pop-metal da?? Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Kul tråd! Begynte å høre på LP fra da jeg hørte en venn spille av "in the end".. Definitivt yndlings bandet mitt ;D BTW! Er det noen som vet om et bra rock band jeg kan kjøpe? (noe som.. kinda som LP, bare ikke LP ^^) 4 sanger jeg likte på det siste ablummet da.. Bleed it out - Leave out all the rest - Shadow of the day - What I've done Endret 13. desember 2008 av Cola911 Lenke til kommentar
Dumrian Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Sjekk Black Stone Cherry, se signaturen min. Ikke helt likt, men hvem veit? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Grei albumguide, men syntes innhold er tynt pga. at du ikke har med info om alle cd'ene og andre sanger. Liker Linkin Park selv, men hører ikke like mye på det nå lenger som før. En av favorittsangene mine er faktisk Step Up fra tiden de var Hybrid Theory. Syntes ikke MtM er så aller værst, men Hb er absolutt det beste albumet selv om Meteora har flere "perler". Leave Out All the Rest og No Roads Left er derimot ganske bra selv om det er realtivt roligere sanger. De har vel også begynt på et nytt album nå i høst. Liker dere Linkin Park kan det godt hende at dere liker Dry Cell også. Den eneste måten å få tak i musikken deres er å laste ned da de aldri ordentlig ga ut cd'en sin. Sjekk på youtube Masse bra stoff på wikipedia. Link til hjemmesiden er også kjekt Denne siden er også bra Endret 15. desember 2008 av Sindre :) Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Linkin Park er for meg det beste. Ingen over, ingen ved siden. Var å så dem i Stockholm i fjor og det var helt sinnsykt. Har nesten alt de lagd, unntatt noen av LPU CD'ene og Road to Revolution, de skal anskaffes ^^. Syntes det er på tide med en oppdatering egentlig, et år siden guiden ble lagd nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå