Thomas. Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Siden, nesten alle sider har jo en søkemotor på ett eller annet vis. Er det vanskelig å lage ? Skulle gjerne hatt en. Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg fikk det til en gang med mysql, tror det er bare å søke på google også er det veldig mange tråder om det her(som jeg har sett). Prøv å søk litt på forume her.. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Her er det jo noe: http://www.onlamp.com/pub/a/php/2002/10/24...ine.html?page=1 Men jeg skulle hatt uten mysql, går det ann ? Søket, går da over hele siden.. Ikke bare poster å slikt.. Endret 29. desember 2007 av php_user Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Skal du ha noe som går over hele siden, uten å programmere er det enkleste å integrere Google eller Yahoo på sida. Selvfølgelig med de fordeler og ulemper det medfører. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Hvordan skal jeg gjøre det da? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det har Google og Yahoo dokumentasjon på. En annen ting er at det ikke har noe med PHP å gjøre. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 http://www.google.com/coop/ Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 en søkemotor bruker som regel database uansett om det er database verdier den skal søke etter eller ikke. man har et script/program som går gjennom en side og lagrer stikkord fra denne siden muligens med noen semantiske attributter i en database. så utføres søk i denne databasen. du kan enkelt lage et script som søker etter tekst i et dokument. dersom det skal søkes i php dokumenter må du gjøre en forespørsel til serveren når du henter informasjon. ikke bare søke gjennom filen. dette er veldig ressurskrevende dog. ettersom du må kjøre requests på alle sidene dine hver gang en bruker søker. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det helt klart enkleste alternativet for å lage en søkemotor er vel å benytte full text index i mysql for absolutt alt det er verdt. Det vil iallfall gi endel mer presist resultat enn f.eks å bruke Google. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 sjekk denne tråden. der er det noen tips om søking. blandt annet levenshtein distance som sammenlikner strenger. nyttig hvis man vil kompensere for skrivefeil/unøyaktighet osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå