GrandMa Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Jeg tror jeg har fått øyebetennelse. Det øvre øyelokket er blitt litt rødt og hovent samtidig som det er ubehagelig å blunke. Det begynte i natt så det er fortsatt ikke spesielt ille. Noen som har peiling på noe hjemmebehandling som jeg kan gjøre slik at jeg får det vekk før nyttårsaften? EDIT: Jeg har forresten ikke noe av det gule stoffet enda (verk?). Kan det vre noe annet en øyebetennelse? Endret 29. desember 2007 av GrandMa Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Fortsatt ikke noe verk. Mamma snakker om noe som heter "Trekk på øye" eller "Sti". Kan det være det? Sti = Hordeolum Endret 30. desember 2007 av GrandMa Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Du kan jo vente til det går over, men det eneste som faktisk funker er å gå til legen. Da får du en salve og noen dråper som du kan ta på. I stedet for å vente flere uker så er det vekke på noen dager. Bare pass på å vask deg med varm vann og klut og ikke gå rundt å ta deg i øyet hele dagen. Det gjør det verre, dessuten smitter øyebetennelse veldig lett. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg tror jeg har Sti (Hordeolum). Det er nesten vekk nå uansett Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Sti er helt er så og si helt ufarlig, men utrolig plagsomt, det er bare en underhudskvise i øyelokket. Første gangen man får det, er det litt skummelt. Om den poppes, vil det renne guffe ned på øyet og man vil ha en sjanse for å få øyekatarr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå