Gå til innhold

Hva slags temp har dere på AMD XP 2200+ ?

Q.bat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en 2200 og med en volcano 9+ så ligger jeg også ganske høyt , dvs rundt 55-60 grader . :-?

Jeg har lest i fora på AMDMB.com at det er noe med avlesning av temperaturen siden den på 2200 kommer fra kjernen mens fra en palomino kommer den fra undersiden og blir estimert (utregnet) plus at dette varierer fra hovedkort til hovedkort og til og med fra en bios til en annen.

Men jeg har ikke oplevd noen form for ustabilliteter så da ser ikke jeg det som et problem.

Lenke til kommentar
Jeg har en 2200 og med en volcano 9+ så ligger jeg også ganske høyt , dvs rundt 55-60 grader .  :-?  

Jeg har lest i fora på AMDMB.com at det er noe med avlesning av temperaturen siden den på 2200 kommer fra kjernen mens fra en palomino kommer den fra undersiden og blir estimert (utregnet) plus at dette varierer fra hovedkort til hovedkort og til og med fra en bios til en annen.

Men jeg har ikke oplevd noen form for ustabilliteter så da ser ikke jeg det som et problem.

Hva slags hk har du da?

Lenke til kommentar
jeg holder 29 grader på cpu å kort...

har et asus a7v8x hk..

sank fra 69 til 29 grader når jeg oppgraderte til siste bios...

De avlesningen ville ikke jeg stolt mye på. Har selv bare en XP2000+, men bios og annen software avlesning viste seg å vike så mye som 10 grader fra ekstern måling. (10 grader høyere)

Lenke til kommentar
Lurer på hva folk har i temperatur på en AMD XP 2200+ (1.8GHz)..

Min ligger på 66'C når den har gått en stund, i følge Hardware Monitor i BIOS.

Jeg snudde kjøleribba til cpu den riktige veien :) hehe.. så nå ligger cpu temp på 45-52 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...