Gå til innhold

Bildekritikk: Kurèr i julesteming.

Amund_Blix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns du skulle kjørt hele Kuréren i fokus her, og ikke bare nesten halvparten, tror det ville gitt bildet mye mer. I tillegg syns jeg nissene kommer litt dårlig frem og det hele blir litt platt. Dog, det jeg misliker aller mest er bakgrunnen, som tar en enormt mye fokus fra hovedmotivet, og da tenker jeg spesielt på den lyse hyllen, kvisthullet, rammen som reflekterer lyset fra vinduet, og den vesle tøybiten til høyre i bildet som av alle ting er skarp og fin nederst. Husk at alt som ikke gagner et bilde ødelegger det.

Lykke til videre, og ikke gi opp!

Lenke til kommentar

Takker for kommentarer.

theriksen, jeg er ikke akkurat enig i det du du skriver :tease: (he-he for en tullemoticon) Men artig å høre at noen synes det stikk motsatte som meg, det er jo dette som gjør foto så spennende, ingen ser det samme. Mulig at jeg har ett negativ med mer dof , men har ikke fremkalt alle negativene enda, så vi får se når jeg får ut fingeren... :)

Lenke til kommentar
det er jo dette som gjør foto så spennende, ingen ser det samme.

Riktig, og det er nettopp det som gjør kunst så populært; ingen trenger å mene det samme. Kunstneren kan mene en ting, kritikerne noe annet og publikum enda noe. Det er vel derfor dårlige filmer likevel sendes på TV og slippes på DVD, se for eksempel bare hvor populærte show som Jackass og CKY-filmene er blitt. Noen syns det er greit, andre mener det motsatte, slik jeg gjør med dette bildet. Det er langt i fra et dårlig bilde, men det er mye som jeg ville gjort annerledes, blant annet fordi jeg er meg og ikke deg, vi gjør våre ting på forskjellige måter. Nettopp der ligger mye av livskraften i fotografi, og så lenge du som fotograf er fornøyd med bildet, så er det et bra bilde for deg. Andre kan være uenige eller enige som de selv ønsker, men hovedsaken er naturligvis din oppfattelse av verket. Og sleng gjerne ut et bilde med annen dybdeskarphet om du finner et!

Lenke til kommentar

Jeg synes også hele Kuréren skulle vært i fokus, men følelsen Kuréren gir meg overgår det litt. Ellers synes jeg at forholdet mellom tittelen "julestemning" og "hverdag" blir for liten, hadde nissene vær borte så hadde bildet blitt litt mere komplett. Eller fått bort mer av bakgrunnen for å få frem jula på en måte..

Dette vekket gode minner :p minner meg på en sang jeg hørte for lenge siden....

En guttunge står der me skrujern i hånda og mekker fars gamle Kurér.

Bak igjenskrudde deksler står røra som jeksler og venter på tannlege Per.

Men ledningen står i, så lillebror får i seg lysverkets blå karamell,

og far står og mumler og hovmodig humrer: "Jeg sa 'fra, men du hørte ikke lell!"

(Øystein Sunde)

Lenke til kommentar

jeg må si meg enig med theriksen her ang. bildet.

det er for mye "rot" i det og det er vanskelig å fokusere på selve radioen her..

jeg ville dog beholdt samme utsnitt som du har på bildet men fjernet alt bortsett fra radioen, det radioen står på og nissene..

Ellers var det jo egentlig ett knall bilde :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...