Gå til innhold

Er det ingen som har erfaring med "Aqua Bee" pumpe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg har.

Min er lydløs og fin. Problemet er at den ikke altid starter hvis jeg skrur den av, og så på igjen. (det har blitt bedre i det siste :) ) Jeg må gi vanntanken den er montert i et ørlite kakk før pumpen starter. Pumpen skal være veldig driftssikker.

Lenke til kommentar
Jeg slår av pumpa nesten hver gang jeg slår av maskinen. Ettersom pumpa egentlig er beregnet for å gå 24/7 blir det muligens mindre slitasje ved å la den være igang hele tiden. Men jeg har ikke hatt problemer enda ihvertfall.

Det har vært diskutert litt fram og tilbake før. Tror ikke det ble noen endelig konklusjon.

Hvis en ålreit akvariepumpe kan gå i hele ti år konstant, så kan vi si hvis den er av halve døgnet, skal den kunne vare i 20 år. Men hvis det er en ekstra slitasje grunnet 3650 start/stopp (noe som er sannsynlig) kan vi for enkelhets skyld si pumpen varer i bare ti år hvis du skrur den av om natta...

Gjør som du vil ;)

Lenke til kommentar

Som noen er inne på her så er jo akvariepumper (som alle vannpumper til PC faktisk er - ihvertfall de jeg har sett) lagd for å gå døgnet rundt i mange år.

Personlig tror jeg sjansen for å ødelegge PC'en sin ved å rett og slett glemme å skru på pumpa er langt større enn at pumpa går istykker av seg selv fordi den står på døgnet rundt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...