glotón Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg driver og tråler markedet for en ny bærbarpc, men det er viktig for meg ubuntu skal fungere bra på maskienen, da det jeg bruker det i forbindelse med skole. Jeg har kommet frem til at Dell xps m1330 vil være et godt valg for meg, men så lurer jeg litt på hvordan det er med støtte for det trådløse kortet som sitter i den maskinen. Kortet er: Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa PC-en har mulighet for to forskjellige kort, og slik jeg har forstått det etter å ha lett litt rundt på nettet er det mulig å få det andre kortet (et boradcom kort) til å fungere ved å trikse litt, men hva med dette? Noen som har erfaring med nettopp dette kortet, eller bare generelt litt peiling? Setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Intel-kort fungerer så godt som alltid out-of-box, enten med frie drivere eller properitære som enables automatisk i Restricted Driver Manager. Broadcom ville jeg ha unngått. Broadcom har fungert bra for meg med Ndiswrapper, men det er pes å sette opp første gangen. Lenke til kommentar
glotón Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Det høres perfekt ut, husker jeg sleit en del for å få broadcom kortet mitt til å funke ja. Takk for svar! Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9855577 En tråd om Dell XPS m1330 - Gode erfaringer med 7.10, men ikke med Dell-kortet. Har aldri hatt problemer med Intelutstyr i Ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå