anderslien Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg har sett mye på Toshiba 42A3000P. Elkjøp har denne på tilbud nå: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...a4AAAEO7cks9Q5D Jeg har Samsung hjemmekino anlegg med pianolakk, så jeg ønsker en TV med det også. Er denne tv'en med pianolakk? Noen som vet om det er bra bildekvalitet? Og hvordan er denne i forhold til Matsui 37" LCD? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Z-serien (og X) har pianolakk i alle fall. Synes det ser ut som A-serien er mattere på produktbildet: Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg fant ut av det. Dro på Elkjøp for å se på tv'en. Var helt elendig bildekvalitet, dårlig lys og kom striper over hele skjermen. De var ikke fornøyd med den på elkjøp heller. Den har heller ikke pianolakk. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Det er kanskje en grunn til at typebetegnelsen er i helt andre enden enn de dyrere X og Z-serien som har fått så mye skryt, ja. Ikke minst prisen røper vel litt. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Til 6995,- er det en knall-tv, men ja, den er selvfølgelig ikke sammenlignbar med de bedre variantene. Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Til 6995,- er det en knall-tv, men ja, den er selvfølgelig ikke sammenlignbar med de bedre variantene. Nei, er faktisk ikke en knall tv til 6995. Matsui 37" er et mye bedre valg da. Den hadde mye bedre bildekvalitet. Den var helt elendig på Toshibaen altså. Dårligste kvaliteten jeg har sett hittil. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Ok. Jeg er uenig . Jeg har sett på tven flere ganger der jeg jobber - så enten må de ha kjørt den på idiotkabel, eller så har en kunde stillt den inn på tulltall. Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Ok. Jeg er uenig . Jeg har sett på tven flere ganger der jeg jobber - så enten må de ha kjørt den på idiotkabel, eller så har en kunde stillt den inn på tulltall. Jeg prata mye med de om den, og de sa de hadde prøvd å stilt den inn så bra de kunne, men de fikk den bare ikke bedre. Hadde den på full lysstyrke, og enda var bildet utrolig mørkt og dårlig. Det var tilogmed striper som kom nedover skjermen som du så spesielt når det var mørke farger. Jeg spørte om det var det på alle, og det var det sa de. Du har ikke sett på en annen toshiba tv? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Nei, er 100% sikker. Den ser helt grei ut på HD-materiale o.l. der jeg jobber. Men forskjeller mellom tver kan det jo faktisk være. Lenke til kommentar
OleC83 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Ok. Jeg er uenig . Jeg har sett på tven flere ganger der jeg jobber - så enten må de ha kjørt den på idiotkabel, eller så har en kunde stillt den inn på tulltall. Jeg prata mye med de om den, og de sa de hadde prøvd å stilt den inn så bra de kunne, men de fikk den bare ikke bedre. Hadde den på full lysstyrke, og enda var bildet utrolig mørkt og dårlig. Det var tilogmed striper som kom nedover skjermen som du så spesielt når det var mørke farger. Jeg spørte om det var det på alle, og det var det sa de. Du har ikke sett på en annen toshiba tv? Tanken om at de ikke tjener så mye på tv'n, og dermed ikke vil selge den, har den slått deg....? Har lest om flere på nettet som har toshiba tv og fabrikk kalibreringen er skikkelig dårlig. Etter litt justeringer har de blitt kjempe bra. Så vidt meg bekjent så stiller de ut tvene med fabrikk innstillingene, og prater skjelden varmt om de billigste tvene... Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Ok. Jeg er uenig . Jeg har sett på tven flere ganger der jeg jobber - så enten må de ha kjørt den på idiotkabel, eller så har en kunde stillt den inn på tulltall. Jeg prata mye med de om den, og de sa de hadde prøvd å stilt den inn så bra de kunne, men de fikk den bare ikke bedre. Hadde den på full lysstyrke, og enda var bildet utrolig mørkt og dårlig. Det var tilogmed striper som kom nedover skjermen som du så spesielt når det var mørke farger. Jeg spørte om det var det på alle, og det var det sa de. Du har ikke sett på en annen toshiba tv? Tanken om at de ikke tjener så mye på tv'n, og dermed ikke vil selge den, har den slått deg....? Har lest om flere på nettet som har toshiba tv og fabrikk kalibreringen er skikkelig dårlig. Etter litt justeringer har de blitt kjempe bra. Så vidt meg bekjent så stiller de ut tvene med fabrikk innstillingene, og prater skjelden varmt om de billigste tvene... Nei, men hvorfor pratet han da så varmt om Matsui 37" LCD til 5995 da? De kan da ikke tjene rart på den heller? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Tviler på at de tjener rått på den - men kanskje feks matsui'en var mer riktig i forhold til avstanden din til tv? Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Tviler på at de tjener rått på den - men kanskje feks matsui'en var mer riktig i forhold til avstanden din til tv? Nei, jeg sa ikke noe om det. Jeg ville bare prate om hvorfor Toshiba tv'en var så elendig kvalitet på, og da fortalte han det også spurte jeg hvem som var best av Matsui og den, og da sa han klart Matsui. Toshibaen var det helt elendig lysstyrke på så bildene ble veldig mørke, samt at det kom striper over skjermen. Matsui tv'en var mye bedre sånn. Jeg har Matsui 37" hjemme nå, men jeg skal bytte ut den med Hannspree 37". Dette fordi Hannspree har pianolakk (matcher hjemmekino anlegget, hehe), og etter det jeg har lest, så er Hannspree tv'en bedre enn Matsui 37". Også er den enda billigere, så da er jo det et klart valg. Jeg er fortsatt innenfor min 30 dagers periode hos Elkjøp så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå