amiga600 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Skulle i går legge inn win xp mce på htpc`en min. Booter fra cd og lager en partisjon. Så går alt som det skal videre til det står at pc`en skal starte på nytt.. Kommer da til bilde der det står boot from cd.. lar det bare gå og venter på at innstaleringen skal gå videre.. men ingenting skjer. Kommer ogå opp noen punkter med forskjellig farger på skjermen med noen med rare tegn inni.. alldri sett det før.. Noen som har vært borti det? Endret 30. desember 2007 av amiga600 Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Spec på HTPC : Intel E2140 crusial 1gb pc6400 ram. samsung 500gb hd gigabyte GA-73PVM-S2H nForce-630i+GF7100 m-ATX Har kommet meg litt lenger nå.. Får se windows logoen komme opp og det loader noen sekunder før jeg får en fin blåskjerm.... Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 fant ut at feilmeldingen jeg får ved blåskjerm betyr at drivere for sata kontroller ikke er lagt inn. Så fikk gjort dette ved å lage en floppy og innstalert drivere under win inst. Ser at i bios kan man velge Onchip SATA mode til IDE ,ACHI eller RAID. OM jeg setter den på IDE får jeg feilmelding i samme bilde som over om at det er en ERROR READING DISK. Setter jeg den på ACHI kommer jeg videre til resten av windows instaleringen, men etter en stund får jeg blåskjerm igjen med samme feilmelding som sist. Altså 0x0000007b.. Noen som har noen tips?? begynner å bli litt frustrert.. Hardisken jeg bruker har stått i en annen pc før og jeg vet den virker. Den har en partisjon fra før med filmer på. Vil dette skape problemer under win installasjon? Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Fant ut av problemet til slutt! denne traaden kan slettes.. Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) hva var problemet ? HD hadde en partisjon som var full av filmer. Overførte alt til en annen HD slik at installasjons HD var "ren". Da fungerte alt smertefritt. Jeg trodde det skulle gå ann å opprette en ny partisjon og legge inn windows der men det ville den ikke.. Grunnen til blåskjerm var at jeg valgte ACHI mode og ikke IDE i bios. ACHI krever at man innstalerer drivere med disket under windows inst. noe jeg ikke hadde gjort... Grunnen til de rare tegnene på skjermen skjønner jeg ingenting av.. Endret 31. desember 2007 av amiga600 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå