eikr3 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har etter mye om og men fått maskinen min til å virke som jeg vil. Problemet har vært tidligere at når jeg har installert driverne til hovedkortet og skjermkortet har tastaturet sluttet å virke. Jeg prøvde å reinstallere windows (ultimate 64) men det samme skjedde igjen. I går oppdaterte jeg BIOS, men det skjedde likevel. Gjorde det enda en gang, og fikk da installert skjermkortet. Så da er spørsmål om jeg tørr å installere driverne til hovedkortet, i fare for at det skal gjøre samme skade igjen? Er det kritisk å ikke installere driverne til hovedkortet? Hvilke baksider har det? Har noen isåfall noen tips blir jeg kjempeglad:) Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 har du husket å laste ned riktig hovedkortdriver (chipset driver)? siden du kjører vista64bit må du ha 64bit driver... og du må/bør laste ned den nyeste driveren (fra nvidia eller intel) pc'r kan leve uten chipsetdriver, men det går ofte utrolig hardt utover ytelsen, samt at endel funksjoner ikke virker. åssen tastatur er det snakk om? usb eller ps/2kontakt? og skjermkort.. bruker du nyeste og riktig versjon der? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Er det et USB tastatur kan det være du har glemt å enable dette i bios. Hadde problemer med dette under installasjon av en ny pc. Etter hovedkort driveren var installert, virket ikke mus og tastatur. Lenke til kommentar
eikr3 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 har du husket å laste ned riktig hovedkortdriver (chipset driver)? siden du kjører vista64bit må du ha 64bit driver... og du må/bør laste ned den nyeste driveren (fra nvidia eller intel)pc'r kan leve uten chipsetdriver, men det går ofte utrolig hardt utover ytelsen, samt at endel funksjoner ikke virker. åssen tastatur er det snakk om? usb eller ps/2kontakt? og skjermkort.. bruker du nyeste og riktig versjon der? Jeg prøvde både USB og ps/2 kontakt, det skjedde med begge. Tastaturet funket under innlogging til brukeren, men så snart jeg prøvde å skrive URL hang IE seg opp. Alle steder med skrivefelt hang seg opp når jeg prøvde å skrive der. Har et Formula Maximus hovedkort, det er det jeg ikke har installert drivere til. Skjermkortet er et nytt GTS 512 med nyeste drivere, så det er i orden. Scoret 5.7 på windows opplevelsesindeks, synes det hørtes bra ut, men jeg vet ikke:P Er det et USB tastatur kan det være du har glemt å enable dette i bios. Hadde problemer med dette under installasjon av en ny pc. Etter hovedkort driveren var installert, virket ikke mus og tastatur. Det er første gang jeg bygger pc selv, så det er godt noen kan mer enn meg. La oss si at jeg prøver å installere hovedkort driverne nå, og tastaturet skulle falle ut. Kan jeg da være 100% sikker på å få det til å virke ved å bare aktivere det i Bios? eller må jeg reinstallere hele shiten osv? Om ja, hvordan aktiverer jeg det? Takk for innslaget:) Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Skjermkortet er et nytt GTS 512 med nyeste drivere, så det er i orden. Scoret 5.7 på windows opplevelsesindeks, synes det hørtes bra ut, men jeg vet ikke:P haha, mitt 7800gt med 256mb ram får 5,9 på desktop performance og 5,6 på 3d graphics.. så Vista mener jeg ikke trenger nytt skjermkort med andre ord og en liten ting, Vista har jo sånn recovery-funksjon, så du kan jo alltids prøve å installere driverne, og hvis det ikke virker, bare stille systemet tilbake til sånn det var før installasjon Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Vis USB ikke vil virke kan du prøve Min datamaskin -> høyreklikk -> Behandle -> enhetsbehandling. Her finner du USB på lista. Om det viser et gult spørsmålstegn er det ikke installert driver for USB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå