Gå til innhold

Last ned Spy Sweeper gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor må dette komme to dager etter at jeg har kjøpt det. :(

 

Og hvordan liker de at dette blir spredd rundt?

 

This download is for Computeractive magazine readers only. Do not spread this download information and do not host this software elsewhere.

 

Hardware.no er jo rimelig strenge på alt som er i nærheten av å være warez, ting som er ulovlig å laste ned osv. Dette er vel ikke direkte ulovlig akkurat, men syntes det er rart at de reklamerer med det på forsiden når det presiseres fra Computeractive magazine at dette ikke skal spres rundt.

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Og igjen, så vil Webroot slippe versjon 6 etter nyåret, noe som gjør at de som laster ned denne versjonen ikke kan oppgradere gratis fra 5.5 til versjon 6 uten å betale en liten sum.

 

Bare slikt at dere vet det. :)

 

EDIT: Pass på at dere ikke installerer ASK toolbaren som følger med programmet.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

La oss sjå, enda eit program som skal kjøre som ein service på datamaskina. Eit program som inneheld troleg fleire nye sikkerheitshull. Eit program som gjør maskina treigare. Eit program som manipulerer brukeren om at det er trygt å bruke.

 

Nei takk, eg anbefaler sterk å heller lære seg visse regler for nettbruk så blir ein aldri infisert med ein heilt vanleg XP innstallasjon.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å tenke slik som siDDIs gjør.. Det er faretruende mange aktører på dette området. Hvordan i all verden skiller vi de gode fra de dårlige, og kan vi faktisk stole på alle sammen? Bare det som ÜberNinja nevner er nok til at jeg holder meg unna. Toolbar som følger med et anti spywareprogram? Latterlig.

 

EDIT: Toolbaren betyr ikke nødvendigvis at Spysweeper er dårlig, men det er åpenbart noe galt med dette opplegget. Toolbars og sånt tull er jo det vi er ute etter å kvitte oss med?

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

Jeg ønsker heller programmer man kan bruke å rydde opp med, enn masse programmer som skal kjøre i realtime og introduserer flere sårbarheter osv.

 

Nettvett, en grei antivirus, være oppdatert på patcher signaturer etc, vite hva man driver med og ikke åpne shares i hytt og pine, så klarer man seg langt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
La oss sjå, enda eit program som skal kjøre som ein service på datamaskina.

 

Du kan velge å ikke kjøre opp programmet hver gang PC-en startes, og kun kjøre det når du selv ønsker å skanne PC-en.

 

Eit program som inneheld troleg fleire nye sikkerheitshull.

 

Hvor har du det ifra?

 

Eit program som gjør maskina treigare.

 

 

Som tidligere nevnt kan du selv velge å ikke kjøre programmet i bakgrunnen, men programmet bruker faktisk kun rundt 4 MB når det kjøres i bakgrunnen.

 

 

Nei takk, eg anbefaler sterk å heller lære seg visse regler for nettbruk så blir ein aldri infisert med ein heilt vanleg XP innstallasjon.

 

Jeg er helt enig i at det er bra med sunn skepsis, men har du selv prøvd dette programmet? Spy Sweeper er faktisk et av de bedre antispionprogrammene. Søk etter antispyware review" med Google så finner du en rekke tester.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Eit program som gjør maskina treigare.

 

 

Som tidligere nevnt kan du selv velge å ikke kjøre programmet i bakgrunnen, men programmet bruker faktisk kun rundt 4 MB når det kjøres i bakgrunnen.

 

Ha! Det må da være når alt av sanntidsøking og beskyttelse av filer er slått av. Programmet bruker rundt 20 MB med alt av beskyttelse på, så hvor du får 4 MB fra vet ikke jeg. 20 MB er ikke mye for de som ble skeptisk nå.

 

Det som sIDDIs sier om sikkerhetshull er også bare tull. Da kan man ikke ha noen programmer kjørende på maskinen hvis man er redd for slik.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

webroot er et veldig bra/anerkjent selskap med bra sw.

Har selv brukt (siden lenge tilbake) dems "window washer" .

Dems SpySweeper er et godt alternativ til "Spybot Search and Destroy" , " Windows Defander" , " CA Pest Patrol" o.l andre.

 

Og som sagt av "abene" det er helt opp til bruker å definere om det skal kjøres "aktivt" eller om det skal ligge dødt på HD for å startes ved behov.

Lenke til kommentar

Windows Defender er gratis og sertifisert. Trenger man noe mere da?

Jeg levde lykkelig uten problemer av denne art i mange år før Defender oppstod. Har det innstalert nå men.....

Dessuten er det nevt flere gratis programmer her på forumet som kan avsløre slikt.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
...så hvor du får 4 MB fra vet ikke jeg.

 

Fra min PC.

 

Fra din PC, ja? Tror du vrir litt på sannheten. Programmet bruker ikke 4 MB med alt av beskyttelse på. De fleste rapporterer at det bruker fra 15-30 MB minne på Wilders.

 

Nå vet jeg ikke hvilke instillinger du kjører det på, men.

 

EDIT: Each time you boot up your PC, Spy Sweeper runs in the background, using about 20 MB of memory and providing real-time protection against most types of spyware attacks. - Sci-Tech Today og PC World.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvilke instillinger du kjører det på, men.

 

EDIT: Each time you boot up your PC, Spy Sweeper runs in the background, using about 20 MB of memory and providing real-time protection against most types of spyware attacks. - PC World.

 

Den er grei - brukere med ulike spesifikasjoner har ulike erfaringer, men uansett kan du slå programmet helt av og kun kjøre det når du selv ønsker.

Lenke til kommentar
La oss sjå, enda eit program som skal kjøre som ein service på datamaskina. Eit program som inneheld troleg fleire nye sikkerheitshull. Eit program som gjør maskina treigare. Eit program som manipulerer brukeren om at det er trygt å bruke.

 

Ehm... Du må komme med kilder på det der hvis posten din skal ha noe verdi overhodet.

Lenke til kommentar

Er jo bare å google eksempler på der spionprogrammer, brannmurer og antivirus har introdusert nye sikkerheitshull.

Første treff med google! http://www.techspot.com/news/21728-symante...discovered.html

 

For å være heilt ærleg så trengs det ingen anna beskyttelse enn å bruke Windows Update i blant. Det er den beskyttelsen du finner på Microsoft sine produksjonsservere.

Lenke til kommentar
Virus er jo en ting, men er det ikke litt verre å gradere seg mot spyware?

Bruker lavasoft selv, og den finner jo støtt noe småtteri.

Har nettopp instalert Spy Sweeper og skanner maskina nå . Har foreløpig funnet tre problemer som hverken spyboot Ad Aware eller Windows Defender har funnet

Særlig en av disse (Rightonadz) har vært plagsom med poppupp vinduer i tide og utide.

Så nå håper jeg at dette og Norman Antivirus skal gi tillstrekkelig beskyttelse. Regner jo med att det blir fjernet når skanningen er fullført.

Har mistet litt troen på Ad Aware. Men har jo egentlig ikke det rette grunnlaget for å utale meg.

Må si at jeg stort sett surfer på sikre sider.

Hadde en liten Visitt på Piratebay. Var nok der disse "problememe" dukket opp?

Vet det ikke er populært å nevne dette her da Men..............

Endret av Jollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...