John_Torvald Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Det må vere en feil. hadde xp2000 på 1250mhz kjøyrte papst vifte ng2hh og swiftech mcx370-c kjøleribbe. men det går no ikkje ann å ha 82grader på d! ka som er gale? skal sette fsb`en til 133mhz i staden for å få 1250mhz på xp 2000 skal eg ha den vanelege mhz på prossessoren som =fsb på 133mhz! kan dette ha noko med d å gjere? men unasett er ikkje 82grader med denne kjølinga VELDIG elendig? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Kanskje du ikke har fått skikkelig kontakt mellom kjøleribba og CPU!? Prøv å demontere kjøleren og sett den på skikkelig. Følg Goop-guiden. Kontakt er meget viktig! Lenke til kommentar
psyco Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 gjør som haveggg sier, ellers veit jeg av erfaring att ikke alle temp målere er 100% og stole på............ Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 82 grader høres ikke bra ut. Kanskje en feilmontering som nevnt over ja. Har selv en XP2000+ tbred som ligger på 43 grader idle nå, med en MIST Silent Twin. Har to kabinettvifter... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Er det i BIOS eller i eit program i Windows du får 82 grader? Ved å flashe biosen kan du få senket temp litt, min sank med 5-7 grader. prøv med andre program og få de nyeste versjonene. Men det hørets mest sannsynlig ut som ein feilkobling...kjører vifta i det hele tatt?? Følg Goop-guiden og se etter at det blir god kontakt mellom ribbe og CPU-kjerne. Kan vere vifta som har problemer med volt eller at den har ein feil eller er slitt. Swiftech ribbaene er de beste så dette er absoludt ikkje normalt....Du kan prøve å ta av Vifta, ribba og alt så legge eit nytt lag med goop på kjernen og sette kjøleren godt på plass. Når eg bygde min første PC måtte eg sette i alt 3 ganger før det virket... Lenke til kommentar
Zanlex Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Dersom du skrev på norsk, John Torvald, ville du kanskje fått skikkelig svar på problemet ditt. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Dersom du skrev på norsk, John Torvald, ville du kanskje fått skikkelig svar på problemet ditt. Hey! Det var da tross alt nynorsk, og det er lov her. Jeg skjønner greit hva han sier jeg, men alle skjønner det kanskje ikke? Er du født i Norge eller? Hvis ja, så skal du ikke ha noen problemer med nynorsk. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Dersom du skrev på norsk, John Torvald, ville du kanskje fått skikkelig svar på problemet ditt. Vel, jeg er fullstendig enig i at han kunne formulert seg bedre. Men så er det nå en gang slik at alle ikke er like gode til akkurat det. Alle andre i denne tråden har i hvert fall forstått ham og han har også fått skikkelige svar! Når gjenstår det bare å se om han svarer igjen.. Om han fortsetter å skrive innlegg uten store bokstaver, og kanskje viktigst av alt; er maskinen blitt kaldere? Eller har den tatt kvelden..? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Testa den gamle 1800+ en til en kompis mot en P4 på 1800, da fant vi ut at vist man tok av Kjøle ribba på P4'en så lagga spillet litt og når vi satte den påigjenn så forstatte det... Men med AMD, så Stoppa heile shiiten. og Starta aldri igjenn.. =/ Men jeg kjøerer faktsik akkurat nå min 2100+ på 1820mhz, og ingen vifte påmin Billi kjøer til 182,- på komplett den er jo 51 C da. men Null Støy! =) Så Sjekk om det er Dårlig kontakt du! Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Tror ikke det å stille på fsb'en vil ha noen negativ effekt på tempraturmåleren annet en at temp vil stige på cpu. Men har du noen gang hatt mindre enn 82 grader ? Hvis ikke så vil jeg tro at den største miligheten er ei feilmontering ja. Lenke til kommentar
John_Torvald Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Eg tok av kjøle ribba og alt d derre, la på goop slik som det skulle gjerast. Men har ikkje fått skjerm kortet enda slik at eg har ikkje fått sjekka det. men vifta durte som berre faen den so det må ha vore noko gale.... når eg hadde 82 Grader var ikkje ribba varm engang! men men får skjerm kortet på mandag eller tirsdag (børr komme på mandag ska på lan da ! ) So eg får sjå da! Heee når eg tok av ribba låg goop`en alle andre plassar enn på kjerna! Men men! Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Eg tok av kjøle ribba og alt d derre, la på goop slik som det skulle gjerast. Men har ikkje fått skjerm kortet enda slik at eg har ikkje fått sjekka det. men vifta durte som berre skitt den so det må ha vore noko gale.... når eg hadde 82 Grader var ikkje ribba varm engang! men men får skjerm kortet på mandag eller tirsdag (børr komme på mandag ska på lan da ! ) So eg får sjå da! Heee når eg tok av ribba låg goop`en alle andre plassar enn på kjerna! Men men! nice Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 Eg tok av kjøle ribba og alt d derre, la på goop slik som det skulle gjerast. Men har ikkje fått skjerm kortet enda slik at eg har ikkje fått sjekka det. men vifta durte som berre skitt den so det må ha vore noko gale.... når eg hadde 82 Grader var ikkje ribba varm engang! men men får skjerm kortet på mandag eller tirsdag (børr komme på mandag ska på lan da ! ) So eg får sjå da! Heee når eg tok av ribba låg goop`en alle andre plassar enn på kjerna! Men men! Hvordan kan du se at du har 82 grader på CPU når du ikke har skjermkort? :wink: Du må jo ta kjølepastaen på core da... Bare et tynt lag, når du setter på ribba gjør goppen at du får bedere kontakt mellom CPU og kjøler. Lenke til kommentar
John_Torvald Skrevet 15. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2003 Elendig og SVÆRT gammalt kort! i maskina.. men har ikkje gidda å ha det i.... Hmm lurer på ka tempen er når eg har d nye skjerm kortet mitt? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 15. februar 2003 Del Skrevet 15. februar 2003 når eg hadde 82 Grader var ikkje ribba varm engang! Med andre ord har det vært ELENDIG kontakt mellom kjøleribba og CPU. Håper du har montert kjøleren rett denne gangen. Tror nok du vil oppleve vesentlig lavere temperatur ja! Lenke til kommentar
Obelix Skrevet 16. februar 2003 Del Skrevet 16. februar 2003 Hva ble temperaturen nå ? Har selv en XP2000 som kjører på ca 60 grader problemfritt. På hvilken temp oppstår problemer på disse cpu-ene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå