LostOblivion Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Hei, Tiden for ny PSU er her, og bruker EVGA sitt tilbud om å oppgradere til 780i-brikkesett-kortet deres. Dette betyr mulighet for Tri-SLi, og dette kommer jeg meg antakelig til å benytte meg av når prisene for GTX synker litt. Jeg trenger da helst en PSU med følgende krav: Minimum 2 PCI-E og 6 molex, eller 4 PCI-E og 4 molex. Antakelig en god del effekt, siden Tri-SLi og GTX trekker en del strøm. Dette skal i tillegg være for en overklokket maskin, så (sigh) blir nok dyrt dette når den må levere stabile spenninger i tillegg. Setter stor pris på om noen har noen gode forslag og/eller erfaringer! Har sett en del i prisguiden.no, men er så mye å velde blandt. Tenker på den her. https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications Benytter meg av åpnet tråd og spør om dette er litt skeive spenninger? Endret 29. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Tri-SLI fungerer kun på 8800GTS og GTX, og begge disse modellene bruker rimelig mye strøm, og sammen med en quad overklokket så trekker det hele ganske så mye, jeg vil tippe lett 800-900 watt'ish når alt går på fullt. Jeg vil nok absolutt annbefale en 1200watt PSU ja. Men, selv om den du har linket til er en bra PSU har jeg et alternativ jeg selv synstes var mye bedre. Jeg har nemmlig nettop kjøpt meg en 1200watter. Jeg annbefaler denne: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...90;c:36217;r:pg Det største med den er at den er skambillig (spesiellt hos Amentio) for hva du får. Den oser kvlaitet på tross av prisen, uten tvil den beste PSUen jeg noengang har hatt. Den er også hakket stillere enn Thermaltake modellen faktisk, (så og si lydløs selv på 850watt som er maks jeg har belastet den). Veldig stabile rails både i egne tester (opp mot 850watt last), og tester viser at den fortsetter å yte meget bra helt opp til 1150-1200watt i faktisk ytelse (søk på google). Det er en "no-bullshit" PSU uten tvil. Den har meget bra bygg-kvalitet, modulære kabler (med meget godt utvalg av vedlagte kabler), og ser klassisk stilig ut med børstet (mørk) stål case uten "bling" som lysdioder osv, og ellers ingen gimmick ekstras som du egentlig ikke trenger. All min research indikerer at den er vel så god som andre 1200watt alternativer, men for 60% av prisen, så jeg kan ikke annet enn å annbefale den. Det eneste du må være obs på er at den er lengre enn de fleste PSUer, men det er tross alt nesten alle andre 1200wattere også. vær sikker på at du rom for å montere den i ditt kabinett før du kjøper. EDIT: her er et review med bilder og masse skryt (fra guru3d, som jeg setter relativt høyt i kurs ) -Stigma Endret 29. desember 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Tri-SLI fungerer kun på 8800GTS og GTX, og begge disse modellene bruker rimelig mye strøm, og sammen med en quad overklokket så trekker det hele ganske så mye, jeg vil tippe lett 800-900 watt'ish når alt går på fullt. må ikke glemme 8800 Ultra da.. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Tusen takk for at du opplyste meg om denne! Rimeligere ja, har brukt for mye penger i det siste, og den venstre armen min holdt den andre fra å trykke på bestillknappen på Thermalright-en. Har den direkte PCI-E-kabler nok til å supplere 3 GTX-er? (Dvs 6-pin PCI-E + 8-pin PCI-E >= 6?) Skjønte ikke noe av det 6X2 + 8X2... 6-pin 2x + 8-pin 2x? Hvor mange 4-pin molex supplerer den og håper kontaktene er i fronten (mot fronten av kabinettet). Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Tri-SLI fungerer bare på GTX og Ultra. Det er ca. 45% ytelses økning fra standard til SLI. MEN, er bare 10-15% ytelses økning fra SLI til tri-SLI...så sjekk hvilket spill du spiller og om det er verdt det. Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 eller bare løp å kjøp om du har nok penger.. tror jeg går for det uansett.. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Hva har det med tråden å gjøre? Kom deg veKK!!! Hehe neida. Ja, er klar over det. Stigma, hva slags PCI-E-strømkontakter er på PSU-en? Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hva har det med tråden å gjøre? Kom deg veKK!!! Hehe neida. Ja, er klar over det. Stigma, hva slags PCI-E-strømkontakter er på PSU-en? hehe jeg prøver bare å få lurt deg til å bruke litt penger da.. hehe Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Tro meg, har brukt nok penger... Over 10 baroner på en litt over en måned... Menneh åssen fester man 8-pin PCI-E på en GTX? Bare putter de inn i 6-pin og 2 utenfor? Sender netshops på lørdager? Endret 29. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Iksar_Woop Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 jeg hadde aldri verden gått for thermaltake framfor chieftec, thermaltake er mye bedre kvalitet og performancen på thermaltaken er nok mye bedre. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) jeg hadde aldri verden gått for thermaltake framfor chieftec, thermaltake er mye bedre kvalitet og performancen på thermaltaken er nok mye bedre.Det der var veldig motsigende, hehe, sikker på at du ikke mener omvendt? Ettersom jeg gjerne skulle sett flere PCI-E på Chieftecen tror jeg nok at jeg går all-in for Thermaltaken da. 900 kroner mer. Men, men. Endret 29. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 tror du mener: jeg hadde aldri verden gått for Chieftec framfor Thermaltake..... Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Tro meg, har brukt nok penger... Over 10 baroner på en litt over en måned... Menneh åssen fester man 8-pin PCI-E på en GTX? Bare putter de inn i 6-pin og 2 utenfor? Sender netshops på lørdager? drit i hva det koster så lenge det er bra å funker.. det gjør jeg.. Lenke til kommentar
LAEN Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Testen av Sirtec High Power 1200W (CHIEFTEC PSU Super Series 1200W) på guru3d er som de fleste andre tester av strømforsyninger ubruklige. Det som er verd å legge merke til er at PCen som de brukte til testen som besto av: *eVGA Force 680i SLI mainboard (consumes heaps of current). *Core 2 Quad Q6600 Processor (overclocked to 3 GHz). *2x GeForce 8800 GTX cards setup in SLI (overclocked 625c - 2100m). *Annet utstyr ikke opplyst. Maks dro ca 400w fra PCen og 474w fra stikkontakten ved full load. En test av en strømforsyning burde også ha med. *Bilder av inmaten med opplysninger om merke på brukte kondensatorer. *Måling av rippel ved flere belastninger opp til 100% belastning. *Måling av virkningsgrad ved flere belastninger opp til 100% belastning. *Måling av spenninger ved flere belastninger opp til 100% belastning. Når man tester en 1200w strømforsyning på maks 400w som er 33% av full belastning, så sier det ingenting om hva denne strømforsyningen vil levere ved 1200w belastning. Endret 29. desember 2007 av LAEN Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg legger merke til at flere PSUer har 8-pin PCI-E og disse skal kunne kobles inn i 6-pin PCI-E. Hvordan funker dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Du kan se pinne layout på 6pin pci-e power -> 8pin pci-e power forklart fra microplex ifb. med konverter kabel her (hvilke pinner som fører hva) : http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AD6PCIE8PCIE Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Jeg har ikke utstyr for å måle ripple, men jeg sjekket 12volt railene ved belastning opp til 1000watt, hovedsakelig 12volt belastning, og ingen av railene lå under 12volt. De lå alle innenfor 12.04 - 12.11 om jeg husker korrekt (har ikke notatene mine framfor meg), etter 30 min med stresstesting. Det finnes forøvrig mer dyptgående tester der ute også. Jeg vet jeg har lest over minst èn med ripple målinger og belastninger opp til maksimum før jeg kjøpte, men jeg fannt den dessverre ikke igjen etter 2 minutter med googling, og mer tid gidder jeg ikke bruke på det. -Stigma Endret 29. desember 2007 av Stigma Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Hvis Chieftec-en hadde hatt 6 dedikerte PCI-E kontakter, ville jeg gått for den med en gang. Står det i manualen at man ikke skal koble to molex-kabler på en 2x 4-pin molex <-> 6-pin PCI-E-adapter? Hvis manualen ikke sier noe om det og det faktisk skal gå helt greit, er det positivt igjen. Slipper nemlig å bruke så mye kabler da. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Stigma, svar daaa. Skal bestille PSU og er usikker på om jeg skal gå for Chieftecen eller Thermaltaken. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Du kan se pinne layout på 6pin pci-e power -> 8pin pci-e power forklart fra microplex ifb. med konverter kabel her (hvilke pinner som fører hva) :http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AD6PCIE8PCIE Den der vil vel neppe funke fordi jeg har et 6-pin skjermkort? Jeg mener, den har en 8-pin HANN, skulle i så fall hatt 8-pin HUNN. *Søke.* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå