Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Feberfantasi" uten feber?

Gjest fredrik_11

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik_11

Hei!

OK, skal prøve å forklare så godt som overhodet mulig..

Vet ikke om det er noe som heter "feberfantasi", men jeg har hvertfall hatt det et par ganger. Det mest vanlige hos meg er at jeg har plenti i feber, går for eksempel på do, jeg går i normalt tempo men det virker som alt går veldig fort. En annen ekkel sak er om jeg ligger i sengen, så har jeg et rom som er firekantet, så når jeg har lukket øynene virker det som rommet blir leeeeeeengre og leeeeeengre ned i det ene hjørnet, mens jeg hører masse forskjellige lyder..

Uansett, dette hadde jeg kun opplevd når jeg hadde feber tidligere, men nå, etter sommeren, har jeg begynt å få det regelmessig, noe som er ganske plagsomt. Om vi tar utgangspunkt i det rommet, altså mitt soverom, så blir det som sagt veldig laaaaangt, det virker som "jeg" ser hjørnet i rommet fra det motsatte hjørnet (oppe i hjørnet ved taket) også zoomes det ut. Dette er jo ganske irriterende, siden jeg ikke får sove når det skjer.. Det eneste som hjelper er å gå seg en tur, se en film eller gjøre noe annet til jeg har "glemt" at det skjer eller til at jeg blir stuptrøtt. Dersom jeg glemmer det fungerer det ganske ofte å bare legge seg, uten å tenke på det, så sovner jeg.. Men med en gang jeg tenker at "faen, ikke tenk på rommet", så skjærer det seg..

Andre typiske ting som skjer er at jeg "blacker ut" om jeg har lukket øynene for lenge, sett for lenge på film og røyser meg osv., men dette kommer vel gjerne av jernmangel eller mangel på frisk luft, men for alt jeg vet kan jo det ha en (stygg) kombinasjon.

Greit nok, sikkert dårlig forklart, men slike ting er jo umulig å forklare.. Noen som har opplevd det samme, vet hva det kan være eller noe?

På forhånd takk for alle innspill, svar og tips! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg har opplevd lignende ting, men ikke akkurat slik som du forklarer. Jeg vil foreslå at du tar en tur til legen, det er sikkert mange ting som kan forårsake slike symptomer, en lege kan nok hjelpe :)

Lenke til kommentar
  • 14 år senere...

Gammel post, men jeg prøver: Det kan skyldes stress. Har lignende opplevelser selv. Kan plutselig få en prikkende følelse i huden over hele kroppen samtidig som hjernen "reiser" avgårde med tanker som er en slags blanding av feberfantasier og falske minner. Vært til MR-undersøkelse som var negativ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...