Kina bill Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Liker å ta bilder. Legger ut et bilde tatt med et ixus 2 (SD et eller annet som det heter i USA). Bilde er tatt tidlig en september morgen i Etneelva, sone 19. Kamera (ene) jeg bruker er heller svake og jeg har lite peil på utstyret. Noen sier jeg har et ”øye” for å ta et godt bilde... mens jeg selv synes det hele er kjekkere i Photo Shop Bilde nr to har jeg ...som dere ser... jobbet en del med i PS (Doubl layer x 5, levels, Curves, saturations, 8 delt marqee av person, stang og skygge, med mye curves og levels jobbing der, lyskontraster, mye behandling for å skarpe bilde opp osv osv.. Bilde er, etter PS behandling, alt annet en naturlig, men jeg synes nå bilde ble ok. Kontrasten (skille) mellom fisker og elva blir overlagt stor etter behandling, jeg vet det, men på veggen i A4 format i kjellerstua til karen på bilde ser dette egentlig meget bra ut Uansett PS bilde, er det originalbilde jeg har lyst å vise frem her. Mvh Rune Endret 29. desember 2007 av Kina bill Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg synes bildet ble fint. Det du lurer på er vel litt vanskelig å svare på. De fleste som bare setter seg litt inn i fotografi og tar en del bilder vil vel kunne ta et slikt bilde som originalen. Redigeringen derimot var god, og smart tenkt. Når det kommer til om du er en god fotograf eller ikke er slikt vanskelig å vite før man prøver. Hvis du lurer på om du kan klare deg bedre med bedre utstyr er det bare å prøve seg. Kjøp deg et speilrefleks kamera. Når du har et speilrefleks kamera må du ikke gjøre feilen å tro at så lenge du oppgraderer utstyret vil bildene bli bedre. Kamera er bare en av de mange tingene som skaper et bra bilde. Det er blant annet viktig med lyssetting, og å ha et godt øye for det, kamerabruk (vite hvilke tekniske valg du må gjøre i ulike situasjoner - det får du vel ikke vite før du har en speilrefleks), komposisjon (hvilke vinkler du velger, hvordan du fremstiller noe osv) og masse andre ting. men det du har gjort ser fint ut og jeg tviler ikke på at om du legger mye arbeid i det, så kan du bli flink på fotografi. den feilen mange folk gjør er at etter hvert fremsteg de tar, tror de at de har alle ferdighetene en proffesjonell fotograf har. man gjør et fremsteg, og tror at photoshop redigering er magien bak et bra bilde, og at det er bare å photoshoppe et dårlig bilde bra. mange tror det er linser og mange tror det er kamera. det du må huske på er å alltid gjøre bildene så bra som mulig når du ser på det på kamera. mange mener en proffesjonell fotograf skal kunne ta bilder uten noen "feil" bare med kameraet. det er jeg enig i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå