Oly Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 En av kameratene mine har fått et problem med den bærbare PCen sin. Når PCen står på, men ikke er i bruk (idle) brukes alt fra 7-100% av CPU minne i følge oppgavebehandling (ligger mye på 30%). Dette fører også til at PCen "hikker", dvs at når en beveger pointeren med jevn fart i Windows, fryser den i ca 1 sekund før den går videre. Ved spilling skjer akkurat det samme. Spillet "hikker" regelmessig, og fryser seg i et sekund før alt fortsetter igjen. Dette skjer flere ganger i minuttet. Jeg mener selv at dette må være en garantisak, dvs feil med maskinvare. Men er det noen av dere som har opplevd det samme, og eventuelt fikset dette? Laptopen er en ASUS med 1 gb ram, ca 1.8 ghz Intel CPU, 80 gb HDD og Windows XP (sitter ikke med PCen nå, så dette blir ikke helt spesifikt). Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 En av kameratene mine har fått et problem med den bærbare PCen sin. Når PCen står på, men ikke er i bruk (idle) brukes alt fra 7-100% av CPU minne i følge oppgavebehandling (ligger mye på 30%). Dette fører også til at PCen "hikker", dvs at når en beveger pointeren med jevn fart i Windows, fryser den i ca 1 sekund før den går videre. Ved spilling skjer akkurat det samme. Spillet "hikker" regelmessig, og fryser seg i et sekund før alt fortsetter igjen. Dette skjer flere ganger i minuttet. Jeg mener selv at dette må være en garantisak, dvs feil med maskinvare. Men er det noen av dere som har opplevd det samme, og eventuelt fikset dette? Laptopen er en ASUS med 1 gb ram, ca 1.8 ghz Intel CPU, 80 gb HDD og Windows XP (sitter ikke med PCen nå, så dette blir ikke helt spesifikt). Høres med ut som om det trengs å reinnstallere softwaren... Evt kjøre ad-aware og lignende programmer. Vil ikke tro dette er hardware-feil. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Høres med ut som om det trengs å reinnstallere softwaren... Evt kjøre ad-aware og lignende programmer. Vil ikke tro dette er hardware-feil. Vi kjørte Ad-aware på PCen i går, og dette løste ikke stort. Fant hundre og noe spioner, men de er nå vekke. Ingen programmer på oppgavebehandling bruker mye ressurser, så CPU-bruken er fremdeles misstenkelig. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Har du prøvd å formatere den? En formatering bruker å fikse det meste Lenke til kommentar
Treasure Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg har opplevd noe lignenede. Problemet løset jeg bare ved å formatere, å så instalere Windows på nytt som Sempron skrev. Endret 30. desember 2007 av Treasure Lenke til kommentar
hevih Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Akkurat det samma skjedde me Acer'n miin i går... CPU var på ca 50% hele tiden , men reformatering hjalp på dette som det meste annet Lenke til kommentar
Oly Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Laptopen har blitt formatert tidligere, men også før oppstod dette problemet. Jeg har derfor mine tvil om at dette er en software-basert bug. PCen blir nok levert inn til sjekk om ikke altfor lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå