Gå til innhold

Hva gjør et spill bra?

KjellV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kombinasjonen gjør spillet bra. Perfekt grafikk gjør nødvendigvis ikke spillet noe bra eller motsatt for min del.

Grafikk er jo et bonus, det er jo morro og spille i frie 3d verdener, men den største gleden av et spill ligger jo i gameplay.

Ønsker meg StarCraft i 1280x1024 eg, da ville jeg være fornøyd... 8)

Blir litt uvant med så lav oppløsning etter og ha spilt en runde meg q3 eller CS..

Edit: Masse leif

Lenke til kommentar

Nå liker jeg best singelplayer spill så en god og fengende historie er viktig. Grafikk er ikke alt (slik som mange hevder), men det gjør jo en del for helhetsintrykket. Syns lyd er like viktig....få en stemningsfull atmosfære slik at en involverer seg i spillet mer.

Lenke til kommentar

Gameplay, det må være MORSOMT (Battlefield er et godt eksempel :D )

Grafikken har jo litt og si men ikke så mye som gameplay

Stemningen er jo litt da for eks i Resident Evil osv (som jeg ikke tørr spille :oops: )

Det bør absolutt være multiplayer da er det best, multiplayer er BEST, singelplayer er litt mindre best :o

Lenke til kommentar
her finner du scummvm, et program som gjør at nesten alle lucasarts-spill funker som en kule under XP.

Har prøvd den der, men funker ikke for meg. Samme om jeg bruker Adlib eller Midi, blir speech'en skurrete/metallisk (som en robot som schnøvler i fylla), men musikken funker bra dog.

Dette gjelder både DOTT og Sam&Max.

(DOTT kjører jeg heller med VDMSound, det funker).

Noen andre forslag på Sam&Max..?

Lenke til kommentar

Ett spill må ha en viss dybde slik at det er mulig å bygge opp skill.

Spill som ikke har dette er som oftest populære i mindre enn 3 måneder.

Spill som har dette er som oftest populære i fra 2 år til uendelig tid.

Eks. sjakk, tetris, pacman, qw, myst, starcraft, EQ, cs.

Lenke til kommentar

spillet må ha noe som gjør at en kan identifisere seg med rollehaveren, grafikken behøver ikke være super, men lyd er viktig, musikken må passe til settingen, men den må være i bakgrunnen og ikke bli for dominerende.

for å nevne et spill jeg ble helfrelst i; Syberia. et spill uten vold men må tenke litt, grafisk deilig og lydmessig ekstremt. og jeg var helt med. (nei jeg hadde ikke røykt tøyserøyk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...