Gå til innhold

PC -> PC9, det tar et par sekunder før filmen starter?

Anbefalte innlegg

Ved overføring fra PC tilbake til tape (Sony PC9) tar det et sekund eller to før filmen begynner å rulle - dvs. jeg får et sekund eller to med stillbilde.

Gjør ikke noe i starten på en kasett - men når det er film som legges til lenger inne på en kasett blir det ikke bra.

Hva er problemet? Er dette normalt (trodde jeg hadde gjort dette uten slik pause tidligere).

Noen som kjenner til dette?

- Anton -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er helt normalt og løses ved å legge inn svarte frames noen sekunder i begynnelsen av filmen. ev andre farge (oversikt over alle farger), eller animasjoner (nedtelling). Premiere har slike "startups" liggende, bare til å dra og slippe inn i filmen.

___

TV

Lenke til kommentar

Animasjon (nedtelling) vil jo ikke være en animasjon siden starten er 1-2 sekunds stillbilde av første (eller en av de første) framen(e).

En svart frame (eller noen) vil gi et svart bilde i denne tiden - og er vel bedre enn at filem står stille litt.

Og dette er altså normalt?

- Anton -

Lenke til kommentar

Vil ikke tro dette er normalt.

På mitt DCR-110 kamera må jeg aktivere kamera'et (gjøre i premiere) for at det skal ta opp på riktig sted.

Hadde tilsvarende problemer i Premiere når jeg kjørte med DCR-100 som kamera. Tydeligvis er det ikke helt 100% samme språk selv mellom de så ellers så like modellene.

Hva med å prøve en "generic" driver?

Jeg bruker 110 for å lese inn tapene til pc'en, og generic for å spille tilbake til kamera...

Lenke til kommentar

Det kan virke som det er normalt av flere grunner. Dette skjer hos meg når jeg bruker studio DV og Premiere.

Grunnen er at det tar noen sekunder fra kameraet får beskjed om å starte opptaket til kameraet starter. Du må huske at kameraet står i vcr-mode når du bruker dv-in og ikke stand-by.

Problemet er at overføringen av filmen starter med en gang opptakssignalet til kameraet er sendt. En mulighet er seff å starte kameraet manuelt og når du hører at kameraet går, så starter du overføringen.

Andre ting som gjør at dette virker normalt er at det stod om dette i manualen til Studio DV. Der anbefalte de svarte frames i ett sekund eller to i begynnelsen av filmen. Ved litt prøving og feiling lærer du fort hvor mange frames/sekunder du må ha i begynnelsen for å få det fint.

Om det finnes noen forsinkelse-setup i premiere vet jeg ikke, men hvis det gjør og noen vet kan de godt dele det med andre :smile:. Studio DV (gamle versjonen) har ikke denne muligheten.

__

TV

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg nekter å tro at dette er normalt.

Har du forsøkt å justere "preroll" på eksport settingene som kommer opp når du velger export to tape?

Skulle tro at hvis du velger "activate recording deck", og setter alle pre options til null, burde det gå greit. Eventuelt kan du jo "pre rolle" i 2 sekunder hvis stillbildet er 2 sekunder konstant.

Selv bruker jeg Pc 100 som kameravalg, selv om jeg har et Trv 20

Lykke til

Lenke til kommentar

Hodet roterer jo allerede, så en skal kunne få satt inn bildet akkurat der en vil. På FRAME'n nøyaktig,

uten noen 2 sekunders pause.

Det fungerer jo også slikt ved filming (når kameraet står i camera...).

Jeg hørte fra en kollega av meg at han hadde tilsvarende problemer når han samtidig kjørte preview på pc'skjermen samtidig. Maskinene hans klarte ikke å henge helt med i forhold til tidspunktene ting skulle skje på..

Rune

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...