Gå til innhold

Ikke lyd i sub-woofer på hjemmekinoanlegg!

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny Pioneer SubWoofer til hjemmekinoen.

Jeg kobler sub'en til "Subwoofer Pre Out" på forsterkern, og inn i "Line In" på sub'en.

I butikken funker den jo, men hjemme hører jeg ikke et pip !

Har prøvd med både Monstercable og vanlige "sort & rød" høyttaler-ledinger.....

Har i tillegg kikket i manualen på forsterkern og stilt inn slik de beskriver der. Har en annen subwoofer som funker øyeblikkelig hvis jeg kobler til denne......men den er litt gammel, derfor kjøpte jeg ny.

Forsterkern er en Denon AVR-receiver, m/ DD 5.1 og DTS.....osv osv

Noen ideer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du 'slått på' subben i innstillingene til receiveren?

Har det en strømbryter på selve suben? Kanskje du har glemt å slå på den? Har du glemt å plugge i strømledningen? Har du skrudd opp volumet på suben, både bak på suben og inne i innstillingene?

Kanskje dumme forslag, men det kan jo hende du har glemt noe et sted.

Lenke til kommentar

Har seff aktivert SUB på Denon forsterker, fordi jeg har en annen Woofer som funker , så fort jeg bytter ledningen til den nye sub'en komer det ingen lyd.

På menyen på forsterkern ser det slik ut :

Subwoofer : YES

Subwoofer : Norm, eller Norm + main.

Manualen anbefaler at jeg setter på Norm + main, og setter fronthøyttaerne til SMALL istedenfor LARGE.

Det er lite knapper på wooferen, dvs volume og level adjustment (dybdekontroll eller hva det heter) samt POWER knapp. Bakpå er det en LEVEL-IN og en LEVEL-OUT.

I tillegg er det da 4 stk skru-knotter til slike vanlige sorte & røde ledninger.

Jeg kan velge input på forsterkeren : DTS, PCM og AUTO. Jeg har min på AUTO.

Har prøvd alle slags ledininger, og prøvd alle forslagene du kommer med......

Lenke til kommentar

Hvis du tar på pluggen(på reciversiden av ledningen) skal det komme en summe lyd i sub høytaleren....

Hadde du testet en annen sub på den samme utgangen??

Har det slått deg at pioneer lager bra display/dvd/reciver, men rompedålige høytalere????????

Prøv med et 5.1 spor, kanskje det er noe tull med dekoding av stereo signalet.

Lenke til kommentar
Hvis du tar på pluggen(på reciversiden av ledningen) skal det komme en summe lyd i sub høytaleren....

Hadde du testet en annen sub på den samme utgangen??

Har det slått deg at pioneer lager bra display/dvd/reciver, men rompedålige høytalere????????

Prøv med et 5.1 spor, kanskje det er noe tull med dekoding av stereo signalet.

Det har slått meg at Pioneer gjør det bra på en ting men dårlig på noe annet , hehe.

Har prøvd med annen sub ja, og der er det lyd uansett om det er stereo eller DD.

Men jeg kan prøve å se på en film i DD 5.1, så får vi se, og så skal jeg prøve "fingertrikset"

Lenke til kommentar

Er du sikker på at den skal kobles på pre-out? Der du har 5.1 inngangene er det vel en utgang for sub! Det er der den skal settes hvis du har en aktiv sub og ikke på pre-out! Sånn er det på min forsterker, tror også det var slik på denon forsterkeren jeg hadde tidligere!

Lenke til kommentar

HAHAHA !!!

DERE VIL IKKE TRO HVA SOM VAR GALT !!!

Hadde koblet greia til en skjøteledning som igjen var koblet til en veggkontakt tilegnet lamper !!!

Dvs, det ble ikke nok strømtilførsel til sub'en !!

Tok en skjøteledning, koblet til en annen veggkontakt og vips, jeg har bass aplenty !!!

Nå er jeg så utrolig lettet over at alt er i orden !!! JEEEEEZ.

Men takk til alle dere som prøvde å hjelpe :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...