serum07 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg kjøpte et samsung s630 til min datter i julegave, saken er at vi får ikke fyret blitzen bare en gang(som i rød øyne funksjonen) når vi velger en eller annen innstilling for blitsen.Dvs at vi får en forsinking hvær gang vi knipser med blits på, bildet tas når blitsen fyres for andre gang. Er det andre som har erfaring med dette kameraet ,lurer på om det er en feil i blits funksjonen eller en innstilling jeg misser. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Det er slik røde øyne fungerer. Blitsen fyres av en gang før bildet tas, for å få pupillene til de som det tas bilde av trekker seg sammen. Så enkelt er det. Hvis hurtige bilder står på menyen, så må røde øyne av. Slik er det på alle kameraer, men jeg har lest noe om at Nikon har en annen løsning. Det er i alle fall helt normalt... nei, helt nødvendig at kamera gir et blink før det tar bildet når du ønsker å unngå røde øyne i mørket. Lenke til kommentar
serum07 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg vet, problemet er at jeg får ikke slått av rød øyne, uansett blitzs inst. så fyrer den blitzsen to ganger. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg vet, problemet er at jeg får ikke slått av rød øyne, uansett blitzs inst. så fyrer den blitzsen to ganger. Jeg har aldri vært borti noen kompakt fra Samsung, faktisk svært få kompakter i det hele tatt. Derfor kan jeg ikke fortelle hvor i menyen det stilles inn. Dere får bare finlese menyene, og finne ut hvilke funksjoner som finnes bak hver knapp. Et sted i manualen står det nok et helt kapittel eller avsnitt om blitsbruk. Har dere lest manualen skikkelig? Lenke til kommentar
serum07 Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 jeg mener nå at jeg har lest den vesle manualen ,det jeg håpet på var om noen andre med tilsvarende kamera kansje kunne dele noen erfaringer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Dersom manualen er liten, er det vel snakk om en QuickGuide el.l. Da ligger vel full dok på CDen som fulgte med. Ellers finner du den her: http://www.samsungcamera.com/common/manual...amp;fg_site=COM Endret 30. desember 2007 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå