gadus Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Jeg har følgende problem jeg håper noen kan hjelpe meg med.... Jeg har innstallert en ny 80GB disk, med WinXP Pro. Disken er formatert i NFTS format. Midt i innstallasjonen kom jeg selvfølgelig borti powerkabel, så alt måtte startes på nytt. Men, dette var ikke enkelt nei... :oops: Maskina ville ikke boote fra CD-Rom, så jeg måtte på nettet og lete vettet etter 6 oppstartsdisker for XP pro MEN, når jeg endelig fikk maskinen igang, og alt var gode greier (vel trodde jeg ihvertfall), viser det seg at maskinen nå bruker vanvittig lang tid på å boote. Når jeg slår på maskinen bruker den 1 min på å sjekke NVRAM og komme opp med systeminformasjonen. Etter dette blir det helt sort skjerm i ca 1 min, før WinXP logoen kommer opp. Når denne logoen kommer opp tar det bare ca 10 sekunder, så er jeg inni Windows, og alt er kjapt som i gode gamle dager.... Hva i alle dager kan dette være??? Jeg vet det sikkert er særdeles vanskelig for Dere å svare på, men jeg er takknemlig for alle forslag Jeg har enabled QuickBoot i bios, og ellers er biosen eksakt lik det den var med disken jeg tok ut igår.... Kan det ha noe med at forrige disk var i FAT32 format, mens denne er i NFTS??? Utstyret er forøvrig som følger: MSI K7T266 Pro RU, XP1700+ og WD Caviar 80GB (2mb cache versjonen) Håper dere bærer over med meg og kan komme med forslag, for dette er JÆV*** irriterende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå