Nikko_ Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Heisann. Sitter her med en stykk D-link DI-524-ruter, Zyxel Prestige 600 series og en Nextgentel internettlinje. Ruteren er forferdelig ustabil, og jeg får ikke koblet til. Ved en meter mellom bærbar pc og ruter er signalstyrken mellom en og to, altså elendig. Det skal legges til at status-lyset blinker på ruteren, og dsl-lyset er dødt på Zyxelen. (Er nettopp nyinflyttet, så jeg vet ikke om internett er oppe og går eller ei.) Det at DSL-lyset er død på Zyxelen betyr vel at det ikke er noe internettlinje, men hadde ruteren vært riktig konfigurert burde vel det gå an å koble til den? Hva er galt? MVH Steffen- Endret 28. desember 2007 av Steffen2k Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg bumper denne. Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Nextgentel hadde sluttet å sende fakturaer for over fire mnder siden, og dermed var også nettet kuttet (jamfør dødt DSL-lys på ruter). Likevel, hvorfor er signalstyrken så dårlig ved en meters mellomrom mellom PC og ruter? Den klarer ikke å sende signaler gjennom en vegg omtrent. Endret 5. januar 2008 av Steffen2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå