Bruktbilen Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Har lurt litt på dette, når man snakker om Gud, hva tenker dere på, og hvor er denne Guden? Før(12-13) når jeg var kristen så så jeg han som et ansikt i skyene som så ned på oss alle. Var nok mange som gjorde dette før i tida også, da er høres logisk(!) ut, siden jorda var sentrum i universet, og det var umulig å komme helt opp forbi skyene. Gud var også en skikkelse av en mann med skjegg, veldig orginalt ja? Så, hvordan ser Gud ut for deg? Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Når jeg tenkte på det, tenkte jeg at kristne ser opp mot et stort ansikt i skyene. Oh how orginal. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) For meg? Han ser ikke ut i det heletatt.... men han er vanvittig stor Edit: Voops ... jeg er ikke kristen btw Endret 28. desember 2007 av Cri Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Eg trudde at han var ein liten kar med skjegg som rakk den til joda... Men vist han lever oppe i skyene så sliter han litt vist det er klar himmel Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Sikkert noe slikt: Lenke til kommentar
nilox Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Er ikke kristen, men alle vet jo at Gud ser slik ut: Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 ikke kristen jeg heller, men her er det som jeg har sett som er mest sannsynlig spør du meg: Lenke til kommentar
H-e-l-l-o Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 ''If there is a God, it has to be a man. No woman could or would ever fuck things up like this.'' - George Carlin. Om hun er pen derimot, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Stangern Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Er ikke kristen, men jeg tror han er en sjeggete mann Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 en flekk på et laken. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 At vi er skapt i hans bilde trenger (etter min mening) ikke å være bokstavlig. Altså: Skulle Gud være en mann i kjøtt og blod, som spiser og går på do? I så fall: Hvorfor har han evig liv? Mennesker får jo kreft og hjerteflimmer før de runder 80. Jeg vet ikke hva han er. Men jeg tror ikke at han er en Kraft som i Star Wars, eller en ånd som i Alladin. Hva han er i stedet, vet jeg vare ikke noe om. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) tja..De første illustrerte bildene av "skaperguden" så vell slik ut: Endret 30. desember 2007 av S2R2SK1 Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Ut i fra mitt gnostiske ståsted så ville jeg ikke møtt Gud for å si det slik... :!: The Total Perspective Vortex, in the fictional world of Douglas Adams's The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, is the most horrible torture device to which a sentient being can be subjected. Located on Frogstar World B, it shows its victim the entire unimaginable infinity of the universe with a very tiny marker that says "You Are Here" which points to a microscopic dot on a microscopic dot. The machine was originally invented by one Trin Tragula in order to annoy his wife. Because she was forever nagging him for having no sense of proportion, he decided to invent something that would show her what having a sense of proportion really meant. Unfortunately the shock of being placed in the Vortex destroyed her brain, but Trin Tragula's grief was tempered by the knowledge that he had been right and she had been wrong. The Total Perspective Vortex had proved that in an infinite universe the one thing sentient life cannot afford to have is a sense of proportion. Nærmeste jeg kommer et gudebilde må bli noe som ikke er sanselig, altså at man ser i tanken. Sense experience alone could never provide the information conveyed by an adequate idea. The senses present things only as they appear from a given perspective at a given moment in time. An adequate idea, on the other hand, by showing how a thing follows necessarily from one or another of God's attributes, presents it in its "eternal" aspects — sub specie aeternitatis, as Spinoza puts it — without any relation to time. "It is of the nature of Reason to regard things as necessary and not as contingent. And Reason perceives this necessity of things truly, i.e., as it is in itself. But this necessity of things is the very necessity of God's eternal nature. Therefore, it is of the nature of Reason to regard things under this species of eternity" Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 http://www.filmweb.no/bilder/multimedia/ar...pill_97076o.jpg Fail. Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Gud ser jo selvsagt sånn her ut: Han sier ting til meg i hodet mitt. (He told me to burn things ) Endret 1. januar 2008 av Alompi Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Gud har ikke noe utseende. Men han hadde det da han trådte ned på jorda som Jesus. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Kom over denne på google... Har ikkje gidda å lese den enda(kommer ikkje til å gjere det)... Trur den skal gje svaret på kven som er gud Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Gud har ikke noe utseende. Men han hadde det da han trådte ned på jorda som Jesus. Kristne malte han jo som en mann med grått sjegg på en sky før, vet du bedre en dem? Eller sier du han ikke er noe fysisk pga vitenskapen vi har i dag? At det er faktisk -60 på skyen og lite oksygen Dette høres ut som mer "tolkning for å passe bedre med dagens teknologi". Noe som er litt synd da kirken alltid har jobbet mot teknologi så vi skulle vandre rundt som uvitende naut. Du jobber egentlig imot din egen kirke : / Endret 2. januar 2008 av Lafs Lenke til kommentar
SurfingElite Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Trodde dette var karen som satt der oppe og så på kabel tv jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå