Cowboystrekk Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Mulig denne er feilpostet, men prøver å ta backup av harddisken min over til en ekstern harddisk og har et par filer på ca 6 gb som jeg ikke får kopiert. Får beskjed om at det ikke er plass på disken, noe som er tull da det er 80 gb ledig på den. Noen som vet hva dette skyldes? Hvordan kan jeg løse det? Har en WD passport 120 gb ekstern disk. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 prøve og komprimere filene kansje? vet ikke om det vil virke men det er jo verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 De kan dessverre bare komprimeres noen få prosent, har prøvd. Kan dette være en begrensning i XP pro sp2? Noen andre tips? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 usb disken er i fat filsystem og det har ikke "støtte" for filer over ca 4 gb. Det er derfor jeg formaterer alle eksterne usb disker i ntfs før jeg bruker dem. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 ja, stemmer det, har samme hdd, men kunne ikke huske annet enn at jeg hadde komprimert filene, men det stemmer, det funket for meg også etter at jeg hadde tatt hutrigformatering til ntfs. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 usb disken er i fat filsystem og det har ikke "støtte" for filer over ca 4 gb. Det er derfor jeg formaterer alle eksterne usb disker i ntfs før jeg bruker dem. Takk for tipset! Ser det ligger noen filer inne på den fra før, jeg risikerer ikke å miste plug and play om jeg formaterer? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Problemet ditt er at disken din er Fat32. Fat32 støtter ikke filer på over 4GB. Så forandre filsystemet ditt til NTFS så skal du se at det funker For å forandre til NTFS så kan du gjøre slik: start --> kjør --> cmd convert X: /FS:NTFS X'en står for stasjonsbokstav som c:, d:, eller annet bokstav. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Disken du prøer å kopiere til har FAT32 filsystem. Det støtter ikek mer enn 4GB fler maks. Entne må du splitte opp filene for lagring, eller mer kekvemt - konverter disken NTFS. Det kan gjøres i XP uten tap av data (kun den ene veien, ikke tilbake til FAT32). Eneste ufordelen med å konvertere at at Linux og andre OS som ikke støtter NTFS ikke lenger kna lese disken. Alle nyere windows (fra NT/2000) støtter NTFS. -Stigma Lenke til kommentar
Bister Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 plug and play ligger vel forsåvidt i Windows XP, så det funker hvertfall, hos meg, men kan jo bare få det bekreftet av noen andre her på forumet for sikkerthets skyld Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hva har PlugnPlay med dette problemet å gjøre? ... -Stigma Lenke til kommentar
Bister Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 ligger en fil der som heter plug and play hvis jeg ikke husker feil, men det skal jo fungere gjennom xp/vista uansett. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Nei, var bare redd jeg måtte til med drivere for at den skal bli funnet på diverse pcer, har en mobiltlf som liksom skulle være det, men må til med drivere hver gang Takker for svar alle sammen, formating as we speak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå