Gå til innhold

Får ikke kontakt utenifra til min FTP server


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og en kamerat har satt opp hver sin FTP server med FileZilla med samme innstilling bak hver vår trådløse router på Lyse sitt nett. Begge har forwarda Port 21 og åpnet for fileZilla server i XP/Vista brannmur. Hans server i Vista finner jeg lett som bare det, men han finner ikke min. Jeg finner min internt men ikke med net2ftp. Har prøvd å skru av alle brannmurer osv, men til liten nytte.

 

Er det noe jeg har oversett? Trenger seriøst innspill her folkens. Routeren jeg er bak, er Linksys WRT54G.

 

På forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

last ned flashfxp , så kobler du til den ftp'en. sjekker den bruker navn og password. MEN stopper på "list" så mangler du passiver porter, JA DU må åpne flere enn bare port 21. du må ha en range med porter fra eks 10000 til 11000. så må du skrive det inn i FTP server , og så MÅ du og skrive inn ip'en du får når du går på MINIP.no underpassive port ip i tfp programet.

NB: ikke alle ftp server støtter sette egen port/ip for passive range, slå på upnp. så pleier den og fixse det.

Lenke til kommentar

Upnp er enablet i routeren. Prøver å komme inn på serveren fra min andre pc i nettverket. Denne har jeg faktisk Flashfxp på, men når jeg prøver å koble til, får jeg bare følgende melding "connection failed (connection lost)"

Har satt opp min ip-adresse i passiv mode med custom port range 2500-4500, forwarda disse samt port 20-21 til min statiske ip.

 

Blir ikke klok på dette! :hmm:

Lenke til kommentar
du har self sjekka på canyouseeme.org at porten er åpent inn og ikke bloka av firewall(lokalt i winxp. og ikke bare slå den av men KILLA selve servicen(siden den valget på lan korte funker ikke vær gang)

 

Har alltid slitt med canyouseeme.org. Enten jeg åpner porter eller slår på DMZ, får canyouseeme.org aldri kontakt med noen av mine porter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...