libre Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Holder på å oppgradere, det eneste jeg vil beholde inntil jeg har råd til ny er Sweex 450 w PSU. Har funnet ut at jeg trenger en overgang fra 20 til 24 pins ATX Men det er også 8 pins på det nye HK .. og min PSU har 4 pins 4 av pins på det nye HK var det et 'lokk' på .. så det virker ikke som det er absolutt påkrevd å ha 8 pins der ? Men tror ikke jeg finner 4 til 8 pins og vil ha pcn i gang før nyttårshelgen... Vet noen om et sted i Oslo hvor man kan kjøpe dette i butikk? Er er det absolutt påkrevd med 8 pins ? atx kobling Undrer også på PSU Sweex 450 watt med 15 ampere i linjen til GFX holder til dette opsettet i noen måneder ? GFX : Sapphire Radeon HD 3870 512MB HK : Asus M3A32-MVP 790FX CPU : AMD Athlon 64 X2 6400+ Antec Performance One P182 Crucial BallistiX PC2-8500 2 GB Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA Zalman CNPS9700LED Endret 28. desember 2007 av libre Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Du har ikke behov for noen overganger. 20-pins plugg passer fint i en 24-pins kontakt. Og en P4 plugg passer i en 8-pins EPS kontakt. De nye kontaktene har flere pinner for å møte fremtidige behov for mer strøm. Overganger løser jo ingen problemer, man har jo fremdeles kontaktene med 20 og 4 pinner. Om PSU er bra nok tar jeg ikke stilling til. Du har vel to 12V rails? 15 A er vel for lite til både CPU og skjermkort. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Denne pakken er hva du trenger, den får du kjøpt på Netshop oslo Du må ikke ha det, men maskinen kan bli ustabil, jeg ville helelr først prøvd uten de overgangene og sett om maskinen oppfører seg bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå