Decoman Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg lurer veldig på om det er riktig eller helt galt å koble 2 kabler til den nye sata disken som jeg skal bruke med et nytt kabinett. Holder det med kun å koble til en SATA kabel til hovedkortet, eller skal det også gå en ekstra kabel til strømforsyningen? Mener vagt å huske å ha lest at man IKKE skal koble 2 kabler til en WD sata harddisk, men jeg kan jo ta feil. Lenke til kommentar
hegvold Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Du må koble til en sata-strøm kontakt som går til strømforskyningen, og en satakontakt som skal til hovedkorte. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Du har vel lest at man ikke skal koble to strømkabler til SATA disk. Mange SATA disker har to typer strømkontakter, man skal bare bruke den ene. Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Takk! Da skal jeg få det til. Jeg ser nå at de to WD diskene jeg skal bruke er litt ulike. Den ene har en ekstra 4 pin sak som antagelig er en ekstra strømkontakt, men den andre har kun SATA og eh en annen kontakt som likner på sata kontakten men er litt bredere. Ok, det er vel den som hegvold nevner som "sata-strøm". Endret 29. desember 2007 av Decoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå