tommelomsk Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Har ei stund tenkt på å ta backup av spillet mitt, "Need for speed - Porsche Unleashed". Igår ødela imidlertid sønnen min spillet slik at jeg må kjøpe nytt, men det koster jo ikke mere enn 150 kr. så det går nok bra. Har cd-brenner(Plextor) og brenne-program(WinOnCd 3.7). MEN, jeg kan jo ikke bare kopiere den originale spill-cd'n, da vil jo ikke kopien virke pga. diverse kopi-sperrer. Hva må jeg gjøre for å få en fullt spillbar kopi av en original spill-cd? Bruker dere noen andre programmer eller hva? Er "grønn" på dette området så en litt detaljert forklaring ville vært ønskelig. tommelomsk Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hei. http://www.gamecopyworld.com har meget gode forklaringer , og cracker for slikt. Normalt står det guide der på de fleste spill åssen man skal ta kopier , og så ligger det crack der . Man må installere en crack etter man har installert "backup-kopien" , for at det skal virke. Event en anna løsning , er å bruke et program som heter Clone-Cd , det tar eksakte kopier av cd'r , inkludert kopi beskyttelsen .. selvsagt kun til personlig backup. Du finner nok probrammet fra linker på gamecopyworld. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Du har fullt lov til å ta en backup av kjøpte spill, så derfor gir jeg deg en link som beskriver hvordan du kan gjøre dette for en del spill: http://www.gamecopyworld.com Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 prøvd deg med CloneCD den tar alle CD-er med kopisperre. tilogmed Playstation........... men det kan ta lang tid da :smile: Lenke til kommentar
delete_this_account Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Clone-CD er raskt i forhold til å måtte sette opp nytt image av cd+rip-lyd og bytte filer som må downloades. Clone-CD er "The Master" over alle andre kopi-programmer..... Har kun opplevd 2 spill som clone-cd ikke klarte: Sim City 2000 Gunman Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Quote: On 2002-01-07 14:42, Hellstorm skrev:Clone-CD er raskt i forhold til å måtte sette opp nytt image av cd+rip-lyd og bytte filer som må downloades. Clone-CD er "The Master" over alle andre kopi-programmer.....Har kun opplevd 2 spill som clone-cd ikke klarte:Sim City 2000Gunman DENNE FUNKET HOS MEG Sim City 2000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå