Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista problem, trenger rask hjelp!

Anbefalte innlegg

Har fått et stort problem med vista som jeg ikke får til å løse..

Skulle oppgradere fra windows xp til vista.. men da kom det meld om at nettverkskortet ikke koms til å fungere da.. + noen andre drivere.. Så etter innstalering var ferdig så klarte ikke maskina mi å lese cdene jeg pakket i maskinen.. Har prøvd alle slags men ingen som blir lest fra vista... Dette var aldri noen problemer med xp.. Det står også jeg mangler et par drivere på enhetsbehandling.. så nå har jeg bestemt meg får å bruke xp istede..Men jeg kan ikke ha Internett på maskinen pga intet nettverksort.. men hvordan skal maskinen klare å innstalere xp når maskinen ikke leser cdene? Den har jo ingen CD/DVD stasjoner.. Så vet jeg skal starte opp cd fra oppstart når man slår på pc.. Men hva man skal trykke osv?Bruker abit hovedkort.. Å hvordan skaffer man Xp Pakke osv? Håper noen kan hjelpe meg hvordan man går fra vista til xp.. Å hvordan man skal gjøre d.. Hadde vært fint med svar og linker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du puttet XP CD-en i cd-rommet?

Hvis ikke, må du gjøre det.

Hvis du ikke har noen XP CD-en, kan det hende at du har en preinstallert xp som ligger i en skjult partisjon på PC-en. I manualen bør det da stå hvordan man kan aktivere denne. Er det en bærbar eller stasjonær pc du har?

Lenke til kommentar
Har du puttet XP CD-en i cd-rommet?

Hvis ikke, må du gjøre det.

Hvis du ikke har noen XP CD-en, kan det hende at du har en preinstallert xp som ligger i en skjult partisjon på PC-en. I manualen bør det da stå hvordan man kan aktivere denne. Er det en bærbar eller stasjonær pc du har?

Det er stasjonær.. når jeg putter cd i cd rom.. kommer det ingenting.. å på min datamaskin er det bare c og d harddisk som er der og 3,5 tommers diskett som er der.. Når jeg hadde xp leste den CD-en og innstalerte.. men når jeg tar i hvilken som helst cd på vista kommer ingenting..

Lenke til kommentar

Sjekk i BIOS om cd-rommen oppdages. For å gå inn i BIOS, trykker du en eller annen tast (står ofte på skjermen i starten). F2, DEL etc er vanlige taster.

I BIOS sjekker du om cd-rommen er oppdaget.

Hvis, så kan du i Boot-rekkefølge, sette cd-rommen som 1.boot

Hvis ikke, kan det hende at den er defekt. Sjekk ledninger etc. inne i kabinettet om ikke noe har løsnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...