tomeliten Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Hei en venn av meg lurer på om desse høytalerene er brae altså bass og resten Takker for svar:P Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 jo større rommet er, jo mindre bass blir det. hvor stort er rommet det skal stå i? hvilken forsterker skal drive dem? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 jo større rommet er, jo mindre bass blir det. Det stemmer dessverre dårlig med virkeligheten. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) jo større rommet er, jo mindre bass blir det. Det stemmer dessverre dårlig med virkeligheten. 16 kvadrat vs 30 kvadrat, trodde da det var bedre med 16. hvis jeg ikke er totalt skakkjørt da edit: men må jo ikke være for lite, ellers får du bare lydtrykk, ikke bass. Endret 28. desember 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 jo større rommet er, jo mindre bass blir det. Det stemmer dessverre dårlig med virkeligheten. 16 kvadrat vs 30 kvadrat, trodde da det var bedre med 16. hvis jeg ikke er totalt skakkjørt da edit: men må jo ikke være for lite, ellers får du bare lydtrykk, ikke bass. Hehe prøv så får du se:) Hadde noen Dali 8008 en gang (2x8" bass) jeg eksperimenterte masse med. I et 10kvm rom var det tynn og dårlig bass mens i 40kvm stue var det god og fyldig bass. Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 jo større rommet er, jo mindre bass blir det.hvor stort er rommet det skal stå i? hvilken forsterker skal drive dem? Han har et lite rom Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Tipper de høyttalerne passer fint til et lite rom. Små høyttalere til små rom er en fin regel. Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Tipper de høyttalerne passer fint til et lite rom. Små høyttalere til små rom er en fin regel. Ok men er det bra bass i disse Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Det vil jeg tro. CV er kjent for mye bass. Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Det vil jeg tro. CV er kjent for mye bass. Ok men en annen ting jeg lurer på klarer pioneer vsx 516 og dra cv cls 12.P hehe Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Det vil jeg tro. CV er kjent for mye bass. Ok men en annen ting jeg lurer på klarer pioneer vsx 516 og dra cv cls 12.P hehe hehe NEI! Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Det vil jeg tro. CV er kjent for mye bass. Ok men en annen ting jeg lurer på klarer pioneer vsx 516 og dra cv cls 12.P hehe hehe NEI! eh ok har bestilt de:P:P men hifi klubben sier at det går Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Jeg ville ikke forventet meg å spille høyt og bra med den forsterkeren, den forsterkeren har maks 50W! Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 hehe luringer de, selvfølgelig vil det bli lyd og du vil sikkert ikke bli skuffet. MEN når du får høre de på en skikkelig forsterker vil du bli overrasket. Sitter faktisk å hører på cls 10 akkurat nå. Har de som pc høyttalere. Har de på en AMC effektforsterker på 2x150w (ordentlige watt). Det kan spille høyt! Setter jeg de derimot på min 15000kr Marantz receiver i hjemmekinoen blir jeg skuffet over lyden, spesiellt bassen. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Svar på spørsmål i førsteposten: VE-8 er en fullblods CV høyttaler, de gir godt trykk i forhold til størrelsen, kan tenke meg 10-15 kvadrat er optimalt for de, jeg har de i et rom på 5 kvadrat, og her blir dypbassen litt tynn, ellers er det god trøkk. Jeg syns også de spiller pent til CV å være, ren klar diskant, ikke skrikende, dette avhenger mye av forsterkeren da. På NAD så kan de bli litt skrikete, men jeg dirver de med en Cambridge forsterker, noe som virker som en god kombo. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 jo større rommet er, jo mindre bass blir det.hvor stort er rommet det skal stå i? hvilken forsterker skal drive dem? Hadde anlegget mitt i ett 7kvm rom før. Der var det så lite bass at jeg måtte til med en sub. Anlegget står nå i ett litt større rom og subben er borte. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Større rom hjelper godt på dypbassen, det skal være sikkert, er det for stort rom, så kan bassen miste "punchen", i verste fall da. Lenke til kommentar
Ole111 Skrevet 30. mars 2013 Del Skrevet 30. mars 2013 http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/system/denon_pma-520ae-cerwin-vega-ve-8f_stereoanlegg.htm#desc Skal kanskje bestille de! Er det bra? Og gir de BRA bass!? Vil ha bra bass med forsterker til under 5000. Har et lite rom så blir det mye bass? Hvor mye Watt kan jeg få ut av det? Lenke til kommentar
MhMh Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Der har du en grei pakke, men se gjerne etter noe større på f.eks finn. Ser at CLS 12 eller VE 12 ligger rundt 2 -3K, og med en effektforsterker til 3k har man digg annlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå