Gå til innhold

CPU forbruk er ustabilt

f00b

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste merket at programmer plutselig henger seg opp (lette applikasjoner som msn, irc o.l.), de henger vanligvis mellom 2-6 sekunder før de fungerer som normal igjen - dette har begynt å skje ganske hyppig.

Når jeg går inn i oppgavebehandlingen (har forøvrig Windows XP), så ser jeg at 'Bruk av CPU' hopper mellom 15-50% hele tiden.

Det som er litt merkelig, er at det er ikke èn prosess som tar opp CPUen, det bytter på - tom. oppgavebehandlingen spretter opp i 10-15% av CPUen. Jeg har scannet maskinen for virus og spyware, uten å ha funnet noe.

Hva er det som kan forårsake dette? Jeg har sjekket at CPU viften går som den skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har i det siste merket at programmer plutselig henger seg opp (lette applikasjoner som msn, irc o.l.), de henger vanligvis mellom 2-6 sekunder før de fungerer som normal igjen - dette har begynt å skje ganske hyppig.

Når jeg går inn i oppgavebehandlingen (har forøvrig Windows XP), så ser jeg at 'Bruk av CPU' hopper mellom 15-50% hele tiden.

Det som er litt merkelig, er at det er ikke èn prosess som tar opp CPUen, det bytter på - tom. oppgavebehandlingen spretter opp i 10-15% av CPUen. Jeg har scannet maskinen for virus og spyware, uten å ha funnet noe.

Hva er det som kan forårsake dette? Jeg har sjekket at CPU viften går som den skal.

Det er mulig at det her er helt borte i hampen. Men, på jobben har jeg hatt det samme problemet, vel og merke med en litt eldre PC. Først trodde vi det var serveren som ikke gjorde som den skulle. Men, etter litt "troubleshooting" prøvde vi å bytte minnebrikkene. Og etter at det ble gjort, har maskinen godt som en drøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...