analkløe Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det er ikke min jobb å dømme noen som helst. Verken Hitler eller homser. Hva Gud gjør med disse, får være opp til Ham. Det er lov å være misjonær. Men du skal ikke fordømme menneskene som har et annet syn på ting enn deg selv. Det står: Døm ikke, for du skal selv bli dømt Og: Den som selv er uten skyld kan kaste den første steinen. Hvor du har det fra at alle kristne kaster stein mot homser, samtidig som de tror de selv er uten skyld, det vet jeg ikke. Jeg har ingenting imot homoseksuelle mennesker. Men jeg er av den oppfatning at det de driver med på fritiden er syndig. Det samme kan man si om mine egne fritidsaktiviteter, så jeg dømmer IKKE. PS. Jeg håper absolutt at både jeg, du, Kakestykke og Hitler kommer til Himmelen, samt alle mennesker som noen gang er unnfanget. Jeg unner ingen evig fortapelse, samme hva de har gjort. Men det er dessverre ikke min avgjørelse hvem som skal hvor etter dette livet. Ok slik jeg ser det ønsker du å være venn med hele verden, da du bevist unngår å ha negative formeninger om personer eller grupper. Bibelen sier også: Jak 04,04 Vennskap med verden er fiendskap mot Gud 4 Dere troløse! Vet dere ikke at vennskap med verden er fiendskap mot Gud? Den som vil være verdens venn, blir Guds fiende. 1Tim 01,08 Loven er gitt for bl.a å straffe løgnere og homofile 8 Men vi vet at loven er god så sant den brukes etter lovens hensikt. 9 Vi må huske at loven ikke er gitt for den rettferdige, men for lovbrytere og oppsetsige, for ugudelige og syndere, folk uten respekt for det hellige, verdslige, slike som slår sin far eller mor, mordere, 10 menn som driver hor eller har utuktig omgang med menn, for slavehandlere, løgnere og dem som sverger falskt, og hva det ellers kan være som strider mot den sunne lære. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Mener du at jeg burde være fiende med verden i stedet? Det som her menes er at du ikke skal være verdslig: gjøre som alle andre, og ikke sånn som det står i Bibelen. Jeg er ikke her for å dømme. Men det er lov å informere andre om at Gud kommer til å gjøre det. Ser du en blind mann på vei mot et stup, vil du selvsagt prøve å informere ham om dette, så han kan snu. Det betyr ikke at du fordømmer ham. Tvert imot. Jeg prøver ikke å være venn med hele verden. Jeg kunne for eksempel aldri tenke meg å drikke te hos Osama, spille golf med Idi Amin eller liknende. Men jeg håper i det lengste at de kan lese evangeliet og omvende seg. PS. Jeg mener at hitler var et j*** r***høl. Jeg har negative formeninger om enkelte mennesker. Men jeg kunne godt vært kompis med en homo. Men ikke /sånn/ kompis at vi ligger sammen, da. Endret 30. desember 2007 av Gurin Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Mener du at jeg burde være fiende med verden i stedet? Nei jeg mener ikke det, men den angivelige jesus i jacob sin skildring skal vissnok mene det. Det som her menes er at du ikke skal være verdslig: gjøre som alle andre, og ikke sånn som det står i Bibelen. Javel, så jacob lider av dysteleksi og har blandet sammen "fiende" med "gjøre som alle andre"? .....spennende La oss prøve: Jak 04,04 Vennskap med verden er fiendskap mot Gud 4 Dere troløse! Vet dere ikke at vennskap med verden er "gjøre som alle andre mot Gud"? Den som vil være verdens venn, blir Guds "gjøre som alle andre". ...nei, funket ikke det. Ga null mening! Denne er også fin: 1Joh 02,15 Elsk ikke verden 15 Elsk ikke verden, heller ikke det som er i verden! Den som elsker verden, har ikke kjærligheten til Faderen i seg. Her har du også kjærlighetsbudskapet til jesus: Matt 10:34-36: "I må ikke tro at jeg er kommet for å sende fred på jorden; jeg er ikke kommet for å sende fred, men sverd. For jeg er kommet for å sette splid mellem en mann og hans far, og mellem en datter og hennes mor, og mellem en svigerdatter og hennes svigermor, og en manns husfolk skal bli hans fiender." Jeg er ikke her for å dømme. Men det er lov å informere andre om at Gud kommer til å gjøre det. dette er bare tull Feks. Dersom jeg forteller en 6 år gammel jente at dersom hun ikke har sex med meg vil en 6000 år gammel ånd i dukke opp og rive ut hjernen hennes via nesen. Hva har teknisk sett skjedd? A: jeg har voldtatt henne og truet henne på livet? B: jeg har informert henne om at 3-person straffer henne dersom hun ikke gjør det...-og eventuelt reddet livet hennes? Hvor går grensen for hva man skal tillate ved å skylde på en åndelig 3-person? Ser du en blind mann på vei mot et stup, vil du selvsagt prøve å informere ham om dette, så han kan snu. Det betyr ikke at du fordømmer ham. Tvert imot. Hva har det med bibelen å gjøre? Jeg prøver ikke å være venn med hele verden.Jeg kunne for eksempel aldri tenke meg å drikke te hos Osama, spille golf med Idi Amin eller liknende. Men jeg håper i det lengste at de kan lese evangeliet og omvende seg. Riktig, det er nettopp slike holdninger som skaper slike personer. Kristenfolket skal på død og liv utkonkurere rivaliserende religioner og har siden dag 1 framstilt sine rivaler som antikrist og onde. Hvorfor i alle dager skal de omvende seg? Den jødiske/kristne verdensalliansen er jo 10x verre en muslimene. Det er ingen religion/mytologi i manns historie som kan sammenlignes med jesus bevegelsen mht. bruk av vold! PS. Jeg mener at hitler var et j*** r***høl. Jeg har negative formeninger om enkelte mennesker. Men jeg kunne godt vært kompis med en homo. Men ikke /sånn/ kompis at vi ligger sammen, da. Både hitler og jødene hadde melena på leggen. Sier ikke at du skal hate homser, men dersom du er kompis med homser bør du slutte å kalle deg kristen. De meningere/verdiene du krediterer bibelen for er faktisk det motsatte av hva det oppfordres til. Endret 31. desember 2007 av S2R2SK1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 QUOTESer du en blind mann på vei mot et stup, vil du selvsagt prøve å informere ham om dette, så han kan snu. Det betyr ikke at du fordømmer ham. Tvert imot. Hva har det med bibelen å gjøre? ----- Det kalles misjon. "Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til mine dispiler!" Det meste kan tas ut av sin sammenheng. Et annet sted står det at du skal ELSKE DIN NESTE. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Misjonsdelen er noe av det med kristne som er verst Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Misjonsdelen er noe av det med kristne som er verst For ateister er det nok det. Fra et kristent synspunkt redder vi sjeler. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 For ateister er det nok det. Fra et kristent synspunkt redder vi sjeler. Se på det slik: cirka 72% av verdens befolkning synes dere er noen irriterende drittstøvler. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 For ateister er det nok det. Fra et kristent synspunkt redder vi sjeler. Er det nå jeg skal skrive et eller annet om at nazistene også mente de gjorde det rette? Hadde vært et billig poeng, men det er jo fortsatt sant. Og som Skarstad skriver: Den store majorieteten synes dere er irriterende drittstøvler Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 For ateister er det nok det. Fra et kristent synspunkt redder vi sjeler. Er det nå jeg skal skrive et eller annet om at nazistene også mente de gjorde det rette? Hadde vært et billig poeng, men det er jo fortsatt sant. Og som Skarstad skriver: Den store majorieteten synes dere er irriterende drittstøvler Hitler? Vær så snill, ikke ødelegg diskusjonen. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 For ateister er det nok det. Fra et kristent synspunkt redder vi sjeler. Er det nå jeg skal skrive et eller annet om at nazistene også mente de gjorde det rette? Hadde vært et billig poeng, men det er jo fortsatt sant. Og som Skarstad skriver: Den store majorieteten synes dere er irriterende drittstøvler Hitler? Vær så snill, ikke ødelegg diskusjonen. Hva med faktumet at majoriteten av verden mener dere tar feil? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 De MENTE at de gjorde det eneste riktige ved å prøve å utrydde jødene. De kristne MENER at de redder sjeler ved å misjonere. Den store majoriteten av verden er uenig i begge deler. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 QUOTESer du en blind mann på vei mot et stup, vil du selvsagt prøve å informere ham om dette, så han kan snu. Det betyr ikke at du fordømmer ham. Tvert imot. Hva har det med bibelen å gjøre? ----- Det kalles misjon. "Gå derfor ut og gjør alle folkeslag til mine dispiler!" Bare for å ta deg bokstavlig på ordet. Ser jeg en blind mann på vei mot et stup, så sier jeg selvfølgelig i fra...dersom han ikke er kristen. Det du beskriver her er hverken misjon eller forkynning, men heller en naturlig medmenneskelighet som du krediterer en bestemt mytologi. Men jeg går ut i fra at dette var mere en billedlig talemåte og at du som alle andre kristne mener at ikke-kristne er "blinde" fordi de ikke er kristen og underkaster seg en illusjon. Det er nok heller det at de kristne er blendet av lyset... De kristne minner meg mere om en hjort som blir blendet av lyset og løper imot et 10 tonn vogntog. Men forskjellen mellom hjorter og kristne er vell at hjortene ikke har organiserte okkulte foreninger som oppmuntrer flokken til å løpe mot lyset. Det meste kan tas ut av sin sammenheng. Et annet sted står det at du skal ELSKE DIN NESTE. Joda, det står mye motstridene i bibelen og de eventuelle skriftene gjenspeiler gjerne forfatteren/mørkemannens egen ideologi. Men hvorfor klarer ikke du å komme med bibelsitater når du henviser til bibelen? Mener jeg har hørt en sang som lyder: "man skal elske hverandre slik som han har elsket oss, vandre i guds lyyyyyys" -Javel, er faen ikke rart det er krig! Jos 11,14-15 "Alt byttet fra disse byene og all buskapen tok israelittene selv. Men menneskene hogg de ned med sverd. De utryddet dem og lot ikke en levende sjel bli igjen. Det Herren hadde pålagt sin tjener Moses, det hadde Moses sagt til Josva, og Josva gjorde det slik. Han unnlot ikke å gjøre noe av alt det Herren hadde pålagt Moses." Hvor i bibelen har DU sett at det står du skal elske din neste? Hva er den bibelske definasjonen av din neste? Hva med de andre? Hvorfor unngår du bevist å besvare direkte på ubehagelige temaer? Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 De MENTE at de gjorde det eneste riktige ved å prøve å utrydde jødene. De kristne MENER at de redder sjeler ved å misjonere. Den store majoriteten av verden er uenig i begge deler. Jajaja. Det som er sant er sant uansett hva folk mener. La oss bare vente og se hva som viser seg å være sant. I mellomtiden får folk gjøre det de selv mener er riktig. Noen vil gjøre gale ting uansett. Det er ikke til å unngå. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 De MENTE at de gjorde det eneste riktige ved å prøve å utrydde jødene. De kristne MENER at de redder sjeler ved å misjonere. Den store majoriteten av verden er uenig i begge deler. Jajaja. Det som er sant er sant uansett hva folk mener. La oss bare vente og se hva som viser seg å være sant. I mellomtiden får folk gjøre det de selv mener er riktig. Noen vil gjøre gale ting uansett. Det er ikke til å unngå. Norsomt at du sier dette. I andre tråder har du imidlertid ment at det som flertallet mener, det er sant. For eksempel så reagerer du på at de fleste fortsatt er sikker på at evolusjonsteorien er riktig, selv om den kanskje kommende presidenten i USA mener noe annet. I tillegg så godtar du her at alle kan tro det de vil, allikevel prøver du å "frelse" mange her på forumet (selv om det har nærmest null effekt på de aller, aller fleste). Hvis du godtar at alle kan tro på det de vil, ikke prøv å tving oss inn på kristendommens vei. Og slutt å være så selvmotsigende Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det er jo lettere å se flisen i en annens øye enn bjelken i sitt eget da Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Selvsagt har folk rett til å tro hva de vil. Men det er ikke forbudt å hjelpe dem på rett vei. Og før du serverer enda et billig poeng ang. selvmotsigelser: Dette fungerer omtrent som i politikken. Ingen tvinger deg til å stemme PensjonistPartiet. Du kan hvis du vil. Men de reklamerer for at du skal gjøre det allikevel. Sånn er misjon også. Kunden/ateisten velger selv, og kan ikke tvinges. Kun påvirkes. PS. Du ba om en referanse ang. "Du skal elske din neste". Her får du hele: Men først, du siterer noe om Moses, og det er fra gamle testamente. Kristendommen handler om Jesu frelse, og GT er mer en historiebok. Sann, selvsagt. Men ikke helt oppdatert. De to store bud 34 Da fariseerne hørte at han hadde stoppet munnen på saddukeerne, kom de sammen. 35 Og en av dem, en lovkyndig, spurte for å sette ham på prøve: 36 «Mester, hvilket bud er det største i loven?» 37 Han svarte: «' Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand.' 38 Dette er det største og første bud. 39 Men det andre er like stort: ' Du skal elske din neste som deg selv.' 40 På disse to budene hviler hele loven og profetene.» PS. Den store majoriteten er ikke urbane, Cafe Latte-drikkende interiørarkitekter som synes kristne er irriterende. Faktisk er den store majoriteten religiøs, og ofte langt mer opptatt av religiøse ritualer og tradisjoner enn en gjennomsnitts kristen person fra Sunnmøre. Og til slutt et personlig spørsmål. Mener du det er galt å gjøre det man mener er rett? Jeg mener- siden du kritiserer kristne og nazister for det... Du mener vel også at DU gjør rett? Eller gjør du bevisst feil? Noen vil helt sikkert kunne finne noe galt med det også. Kanskje ga du sigaretter til en mindreårig bror? Er det din måte å redde sjeler på? Eller kjører du bil? Noen er overbevist om at verden går under, og det er din feil. Eller er alt du gjør fullstendig ukontroversiellt, og 6 milliarder mennesker mener at du er toppen av kransekaka? Endret 1. januar 2008 av Gurin Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Man kommer ikke til Helvete, nei. Les din Bibel. Alle kan bli frelst. Homofile ble skapt av Gud, men han skapte dem for at de skulle velge en av motsatt kjønn. Man er ikke født homofil, det er et valg man tar. Men Jesus tilgir også denne synden. Jesus elsker homofile også, og det vil han at vi skal gjøre. Jesus hater synd, ikke syndere. Det kan godt hende homofile er besatt av Djevelen. Så vidt jeg har fått med meg så er årsaken til uvanlige legninger at fosteret tilføres "feil" type hormoner i begynnelsen av svangerskapet. Det har altså ingentig med guder å gjøre. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Godt mulig, men homofile har allikevel en bevissthet og språkforståelse. DVS. at hvis han virkelig tror på Guds ord, må han la være å ha homosex. Det er et valg homoen må ta. Dette gjelder stort sett alle mennesker. Det er alltid noe du har veldig lyst på, men ikke kan, fordi det er ulovlig. Jeg har f.eks. veldig lyst på en Cabin Cruiser. Eller hun dama jeg jobber sammen med. Men jeg tar ingen av delene med makt, for jeg kan beherske meg. Det er allment akseptert at kleptomane, pedofile og pyromane må beherske seg. Men homofile er annerledes ettersom de ikke skader andre når de gjør det de gjør. Allikevel har Gud definert dem som umoralske, iflg. Bibelen. Hvorfor vet jeg ikke. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Godt mulig, men homofile har allikevel en bevissthet og språkforståelse.DVS. at hvis han virkelig tror på Guds ord, må han la være å ha homosex. Det er et valg homoen må ta. Akkurat på dette punktet skal jeg være enig med de kristne. Skall man la seg inlemme i et trossamfunn der homofili oppfattes som synd så må man også akseptere dette og avstå fra homofile handlinger. Og er man uenig i dette så får man rett og slett ikke være medlem i et slikt trossamfunn, værre er det ikke. Og er man sterkt troende på gud samtidig med at man mener homofili er rett så anbefaler jeg på det sterkeste at dere opprette et eget trossamfunn der dere dyrker gud på deres måte. For å si det sånn så virker det som det er en del kristne homofile der ute. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Godt mulig, men homofile har allikevel en bevissthet og språkforståelse.DVS. at hvis han virkelig tror på Guds ord, må han la være å ha homosex. Det er et valg homoen må ta. Dette gjelder stort sett alle mennesker. Det er alltid noe du har veldig lyst på, men ikke kan, fordi det er ulovlig. Jeg har f.eks. veldig lyst på en Cabin Cruiser. Eller hun dama jeg jobber sammen med. Men jeg tar ingen av delene med makt, for jeg kan beherske meg. Det er allment akseptert at kleptomane, pedofile og pyromane må beherske seg. Men homofile er annerledes ettersom de ikke skader andre når de gjør det de gjør. Allikevel har Gud definert dem som umoralske, iflg. Bibelen. Hvorfor vet jeg ikke. Nå preker du hesteskjit, fordi en skorpion kan ikke, og bør ikke heller være noe annet. At nettopp ordet "Homo", får dere litt sånn oppfattet som fundamentalister (les: forgubbede gamle jævler), til å gripe til den nærmeste høygaflen deres, eller det som virket som ... Får bare heller hvile .... peace out! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå