Angeleno Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Det er en slags sinnssykdom. Kanskje guds straff for all synden og vantroen i verden? Hva vet jeg... Fin setning fra vår kjære fanatiker. Først og fremst, her mener Kakestykke at homofili er en slags sinnssykdom. Det strider i mot Bibelens prinsipper, med andre ord, en synd. Om man bryter denne synden kommer man til helvete. Helvete er for det første heller ikke bevist, og jeg tror ikke på noe som ikke er bevist. Så over til selve homofilien. Gud skapte oss alle, fundamentalister forteller at homofili er en synd. Ble ikke homofile skapt av Gud? Hvem ble de skapt av? Satan? Nei, Gud skapte oss alle. Alle. Likevel er jo Gud allmektig, og ifølge Guds lære er homofili det verste man kan utøve. Gud er jo Gud - det er han som har lagt grunnlaget for "all synden og vantroen i verden", ifølge deg. Da sa Gud: «La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss! De skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden.» 27 Og Gud skapte mennesket i sitt bilde, i Guds bilde skapte han det, til mann og kvinne skapte han dem. 28 Gud velsignet dem og sa til dem: «Vær fruktbare og bli mange, fyll jorden og legg den under dere! Dere skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen og alle dyr som det kryr av på jorden!» Han tilegnet tydeligvis menn og kvinner den evnen å være homofil også. Om Gud tilegner menneskene alt de har av tanker og egenskaper (for det er tydeligvis det de kristne tror, om jeg skal presisere nærmere, Gud skapte mennesket), tilegnet han ikke sinnssykdommer også? Om Gud er den som skaper alt, skaper han også sinnssykdommer. Hvorfor ikke? Han skapte mennesket, og det som følger med mennesket. Jeg kom engang i en diskusjon med kristne fanatikere på gaten, som etterhvert forsøkte å kristne meg (2 ukers effekt, sa de - det har gått et halvt år, og jeg er like ateist som før, hmm...), og de sa at homofili er noe mennesket tilegner seg etter fødsel, senere i livet. Hvem "gir" homofilien til mennesket da? Jo, det må jo være Gud, for det er Gud som er den allmektige. En annen teori er at Gud la denne "sinnsykdommen" over enkelte av oss som en straff for all synden og vantroen i verden, noe Kakestykke sier. Hva med nestekjærlighet?`Denne evinnelige nestekjærligheten, en påklistret utenpåtro forkynnet av utallige, denne forbaskede nestekjærligheten. Man skal elske sin neste. Elsker man ikke sin neste om det er en homofil person? Jeg tenkte over noe her om dagen: et dypt troende prestepar får en sønn. 14 år gammel innser sønnen at han tenner på Jon i paralellklassen. Er han da besatt av djevelen? 31 Gud så på alt det han hadde gjort, og se, det var overmåte godt. Og det ble kveld, og det ble morgen, sjette dag. Overmåte godt i utgangspunktet. Men så bestemte Gud seg for å spre litt faenskap, og tilegnet noen mennesker den sinnsykdommen "homofili" som en straff for at menneskene syndet som aldri før? Vi er alle syndere, ifølge Bibelen. Selvmotsigelse nummer ørten. Er jeg en synder, siden jeg ikke tror på Gud? Det er påvist at man er død når man er død, det finnes bevis på det. Jeg kommer ikke til helvetet verken jeg tror på Gud eller ikke - og en ting til før jeg avslutter: hvordan skal jeg komme til helvete når jeg ikke tror på kristendommen? For oss ateistene eksisterer det ingenting som heter "helvete". Dette har enda ikke gått opp for meg. Jeg venter spent på Kakestykke. Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Man kommer ikke til Helvete, nei. Les din Bibel. Alle kan bli frelst. Homofile ble skapt av Gud, men han skapte dem for at de skulle velge en av motsatt kjønn. Man er ikke født homofil, det er et valg man tar. Men Jesus tilgir også denne synden. Jesus elsker homofile også, og det vil han at vi skal gjøre. Jesus hater synd, ikke syndere. Det kan godt hende homofile er besatt av Djevelen. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Man kommer ikke til Helvete, nei. Les din Bibel. Alle kan bli frelst. Kan ikke du heller lese din bibel? Mark 3:29: "Whoever blasphemes against the Holy Spirit will never be forgiven; he is guilty of an eternal sin." Den hellige ånd er en ekkel liten lort, ja, om den hadde eksistert i det hele tatt! Sånn, da var det unnagjort. Endret 28. desember 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Man kommer ikke til Helvete, nei. Les din Bibel. Alle kan bli frelst. Alle? Selv de som ikke tror på Gud? Henger ikke helt med. Om jeg ikke blir frelst, kommer jeg til helvete da? Nå du bruker begrepet "man", betyr det jo alle og enhver. Så ingen kommer til helvete? Homofile er jo syndere og kommer til helvete. Det lukter selvmotsigelse lang vei av dette. At du sier at Gud skapte homofile for at de skal velge et av motsatt kjønn er uforståelig for meg. Hvis Gud ikke liker homofile, hvorfor skapte han dem i første omgang? Det er som om Bush skulle ha beordret noen til å skape atombomber, sende dem over Iran og etterpå fordømme hele angrepet. Man er ikke født homofil, det er et valg man tar. Hvor har du lest dette? Det er feil. Jesus hater synd, ikke syndere. Kjenn din bruk av verb. Om man synder, er man en synder. Mark 3:29: "Whoever blasphemes against the Holy Spirit will never be forgiven; he is guilty of an eternal sin." Les. Jeg er blasfemisk nok ovenfor den hellige ånd, og jeg blir aldri tilgitt. Homofili er en synd = blasfemi. Homofile blir aldri tilgitt. Bibelen = nulltoleranse ovenfor minoriteter. Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Man kommer ikke til Helvete, nei. Les din Bibel. Alle kan bli frelst. Kan ikke du heller lese din bibel? Mark 3:29: "Whoever blasphemes against the Holy Spirit will never be forgiven; he is guilty of an eternal sin." Den hellige ånd er en ekkel liten lort, ja, om den hadde eksistert i det hele tatt! Sånn, da var det unnagjort. Og hvem sa dette? Jesus? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Man kommer ikke til Helvete, nei. Les din Bibel. Alle kan bli frelst. Homofile ble skapt av Gud, men han skapte dem for at de skulle velge en av motsatt kjønn. Man er ikke født homofil, det er et valg man tar. Men Jesus tilgir også denne synden. Jesus elsker homofile også, og det vil han at vi skal gjøre. Jesus hater synd, ikke syndere. Det kan godt hende homofile er besatt av Djevelen. Så man må nødt til å undertrykke sine naturlige tiltrekninger for å komme til himmelen? Det er ikke et valg! ! ! Endret 28. desember 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Og hvem sa dette? Jesus? Hei, det er du som er den kristne som forteller alle andre at de skal lese bibelen. Det var forresten den godeste Jesus som sto for den uttalelsen. Endret 28. desember 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Og hvem sa dette? Jesus? Det står i Evangeliet etter Markus. Skrevet av evangelisten Johannes Markus. (wikipedia.org) Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Man kommer ikke til Helvete, nei. Les din Bibel. Alle kan bli frelst. Alle? Selv de som ikke tror på Gud? Henger ikke helt med. Om jeg ikke blir frelst, kommer jeg til helvete da? Nå du bruker begrepet "man", betyr det jo alle og enhver. Så ingen kommer til helvete? Homofile er jo syndere og kommer til helvete. Det lukter selvmotsigelse lang vei av dette. At du sier at Gud skapte homofile for at de skal velge et av motsatt kjønn er uforståelig for meg. Hvis Gud ikke liker homofile, hvorfor skapte han dem i første omgang? Det er som om Bush skulle ha beordret noen til å skape atombomber, sende dem over Iran og etterpå fordømme hele angrepet. Man er ikke født homofil, det er et valg man tar. Hvor har du lest dette? Det er feil. Jesus hater synd, ikke syndere. Kjenn din bruk av verb. Om man synder, er man en synder. Mark 3:29: "Whoever blasphemes against the Holy Spirit will never be forgiven; he is guilty of an eternal sin." Les. Jeg er blasfemisk nok ovenfor den hellige ånd, og jeg blir aldri tilgitt. Homofili er en synd = blasfemi. Homofile blir aldri tilgitt. Bibelen = nulltoleranse ovenfor minoriteter. Ja, alle kan bli frelst. Dør du som ateist har du jo selv valgt å ikke bli frelst, så da kan du ikke klage på at vi ikke advarte deg. Gud skapte homofili, men ikke homofile. Han skapte homofili for at mennesket skulle ha et valg. Homofili vs heterofili. Gud vil ikke tvinge barna sine til noe. Gud hater synd, ikke syndere. Akkurat som du hater nesepelling, men du hater vel ikke din egen unge om han peller seg i nesa? Og hvem sa dette? Jesus? Det står i Evangeliet etter Markus. Skrevet av evangelisten Johannes Markus. (wikipedia.org) Det skjønte jeg jo, men hvem sa det? Markus? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Sammenligner du seriøst nesepelling og homofili? Please! Noen! Si at det ikke bare er hos meg det skurrer nå! Lenke til kommentar
Kakestykke Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Man kommer ikke til Helvete, nei. Les din Bibel. Alle kan bli frelst. Homofile ble skapt av Gud, men han skapte dem for at de skulle velge en av motsatt kjønn. Man er ikke født homofil, det er et valg man tar. Men Jesus tilgir også denne synden. Jesus elsker homofile også, og det vil han at vi skal gjøre. Jesus hater synd, ikke syndere. Det kan godt hende homofile er besatt av Djevelen. Så man må nødt til å undertrykke sine naturlige tiltrekninger for å komme til himmelen? Det er ikke et valg! ! ! Homofile kan komme til himmelen hvis de tar imot frelsen. Og hvem sa dette? Jesus? Hei, det er du som er den kristne som forteller alle andre at de skal lese bibelen. Det var forresten den godeste Jesus som sto for den uttalelsen. Alle kristne skjønner at Jesus ikke sa det der. Det Jesus sto for var at alle kunne komme til Himmelen ved å ta imot frelsegaven. Enten er det en oppdiktet løgn, eller så var det Jesus som ville skremme barna sine litt. Alt man sier er jo ikke sant. Selv Jesus kunne lyve for en god sak. Tror dere ikke? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Så man må nødt til å undertrykke sine naturlige tiltrekninger for å komme til himmelen? Det er ikke et valg! ! !Homofile kan komme til himmelen hvis de tar imot frelsen.Definer "Frelsen". Hvis en homofil lever ut sin legning, vil han da komme til himmelen? Endret 28. desember 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Alle kristne skjønner at Jesus ikke sa det der. Det Jesus sto for var at alle kunne komme til Himmelen ved å ta imot frelsegaven. Enten er det en oppdiktet løgn, eller så var det Jesus som ville skremme barna sine litt. Alt man sier er jo ikke sant. Selv Jesus kunne lyve for en god sak. Tror dere ikke? JA, MEN &%"#¤%"! Du argumenterer hele tiden for hvor pålitelig NT er og at man må følge Jesus, du har til og med laget en egen tråd om hvor pålitelig NT er, likevel velger du å totalt ignorere enkelt vers uten annen grunn enn at du ikke tror på det, noe som passende nok er den eneste grunnen til at du vil basere hele ditt liv på de delene du liker! Endret 28. desember 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Alle kristne skjønner at Jesus ikke sa det der. Det Jesus sto for var at alle kunne komme til Himmelen ved å ta imot frelsegaven. Enten er det en oppdiktet løgn, eller så var det Jesus som ville skremme barna sine litt. Alt man sier er jo ikke sant. Selv Jesus kunne lyve for en god sak. Tror dere ikke? JA, MEN &%"#¤%"! Du argumenterer hele tiden for hvor pålitelig NT er og at man må følge Jesus, du har til og med laget en egen tråd om hvor pålitelig NT er, likevel velger du å totalt ignorere enkelt vers uten annen grunn enn at du ikke tror på det! der har du religion, ta alt som støtter dine synspunkter bokstavelig, vri alt du ikke liker til å være en slags symbolik for det du tror på... Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Please! Noen! Si at det ikke bare er hos meg det skurrer nå! Du er ikke alene. Gud skapte homofili, men ikke homofile. Det går ikke. Det er ingen mening i den setningen. Saddam skapte atombomber, men ikke atombomber. Jeg er ikke homofil, men det er noe som sterkt skurrer her. "Selv Jesus kunne lyve for en god sak. Tror dere ikke?" Nei, det tror jeg ikke, men nå tror jeg jo heller ikke at den vitenskapelig beviste personen Jesus var noen Kristus. De ti bud sier at man ikke skal lyve, men er det plutselig lov å lyve for en god sak? Hei, jeg slår i hjel litt i morgen jeg. Det er jo tross alt for en god sak. Skal slå ihjel et par voldtektsforbrytere. Husk, allesammen, det er for en god sak. Du er så selvmotsigende som bare det. Homofile kan komme til himmelen hvis de tar imot frelsen. Hva med en homofil som ikke tar imot frelsen? Kommer han til helvete da? Det er jo ikke hans feil, Gud skapte ham slik. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Mark 3:29: "Whoever blasphemes against the Holy Spirit will never be forgiven; he is guilty of an eternal sin." Alle kristne skjønner at Jesus ikke sa det der. Det Jesus sto for var at alle kunne komme til Himmelen ved å ta imot frelsegaven. Enten er det en oppdiktet løgn, eller så var det Jesus som ville skremme barna sine litt. Alt man sier er jo ikke sant. Selv Jesus kunne lyve for en god sak. Tror dere ikke? A, MEN &%"#¤%"! Du argumenterer hele tiden for hvor pålitelig NT er og at man må følge Jesus, du har til og med laget en egen tråd om hvor pålitelig NT er, likevel velger du å totalt ignorere enkelt vers uten annen grunn enn at du ikke tror på det, noe som passende nok er den eneste grunnen til at du vil basere hele ditt liv på de delene du liker! Vel var dette oppdiktet løgn, kanskje mere av NT også er det, hvem vet ettersom det tydeligvis er "pick an choose" som gjelder her? EDIT: Har lagt med foranledningen slik at komentaren får mening. Endret 28. desember 2007 av perpyro Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 En annen ting jeg har tenkt litt på. Gud skapte oss menneskene i sitt bilde. Mange mennesker er homofile. Det betyr jo at Gud er homofil. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) Gud er homofil/lesbisk/bifil/hetrofil og alle andre rare seksuelle legninger som finnes, Gud er alt. Egentlig når jeg tenker meg om så er han/hun/det en ganske pervers person/ting. Endret 28. desember 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Bibelen: Gud: "La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss!" Homofile er da også et avbilde av Gud, da. Fine fakta. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 (endret) @ Kakestykke En ting som forundrer meg her er at du hevder å være en tilhenger av vitenskap, men kun det som passer inn under dine egne religiøse dogma. Jeg kan godt skjønne det for om du leste litt om biologi, psykologi og tok en prat med noen som har kunnskap om nevrobiologi så ville du muligens kunne lært noe som ville stilt endel spørsmål som ville vært vanskelig i forhold til din egen tro. Angående homofili så er det uansett særedeles uvitenskapelig og moralsk forkastelig å avskrive det som "noe jeg ikke vet noe om men som min tro definerer som synd og det er holdningen jeg må ha kontra alle andre bevis - basta!" Sett i lys av forskning på dette og andre områder så kan vi potensiellt ha en naturlig forklaring på både menneskers trang til tro og homofili i løpet av de neste ti år. De kan sågar være beslektede prosesser. Før en åpent kritiserer noe bør en sette seg litt inn i fakta, og nei, her mener jeg ikke arkaiske myter som beskriver "synd", men hvordan ting faktisk forholder seg. Forskning viser også at det ikke er noe binært forhold mellom homo og heteroseksualitet, det er en mye mer glidende overgang - joda ordvalget kan lett få tankene til å løpe hos noen, men hva tenket du på, mann eller kvinne En har også biseksuelle og transseksuelle. Ellers i dyreriket har en i tillegg androgyne og biologisk reproduserbare transseksuelle samt aseksuelt reproduserende arter. Jeg hadde blitt gledelig overrasket om det hadde kommet rent vitenskapelig funderbare fakta uten en eneste referanse til tro som respons, skjønt jeg har mine tvil Endret 28. desember 2007 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå