Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Input signal out of range kommer opp etter skifte av skjermkort.

Anbefalte innlegg

hei.

laga en post under kategorien "skjermkort" men det var ingen som svarte, så derfor lager jeg en post er.

Har sotte i et nytt skjermkort i pcen min, men det som er problemet er at det kommer opp "input signal out of range" etter windows-loade-linja. så jeg veit ikke hva jeg kan gjøre.

så jeg håper det er noen som kan hjelpe meg.

takker for svar.

EDIT: klarer å komme meg inn på brukeren fordi om det kommer opp "input signal out of range". hører at den knitrer litt når jeg trykker enter. men da blir bare skjermen helt svart...

Endret av Drunka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er vel kommunikasjonen mellom kortet og skjermen - skjermen får et signal den ikkje takler.

Det var vel samme type (nVidia eller ATI) kort du hadde og satt inn? Driverene bør fjernes når det gamle kortet står i PC-en og oppdateres når man har starta med nytt kort.

Lenke til kommentar
Problemet er vel kommunikasjonen mellom kortet og skjermen - skjermen får et signal den ikkje takler.

Det var vel samme type (nVidia eller ATI) kort du hadde og satt inn? Driverene bør fjernes når det gamle kortet står i PC-en og oppdateres når man har starta med nytt kort.

Var litt stresset da jeg skrev det som jeg skrev ista, så det ble litt dårlig forklart. Skal prøve å skrive det litt bedre :p

Ok. Først så hadde jeg et ATI kort stående i maskinen, og skulle oppgradere til et nVidia. Hadde tatt ut ATI kortet og satt i nVidia-kortet. Etter det kom "input signal out of range" og da tok jeg ut nVidia kortet og satte i ATI kortet fordi jeg kom på at jeg hadde glemt å avinstallere driverne til ATI kortet, så jeg gjore det, slo av maskinen, satte i nVidia kortet. Så når jeg skulle starte maskinen igjen, kom "input signal out of range" opp igjen. Så da satte jeg i ATI kortet igjen fordi jeg ikke orka å holde på med det mer, men det funka ikke det heller. Og da ble jeg fo seff litt nervøs (derfor det ble litt dårlig forklart ista)

Men prøvde ikke å sette i det nye kortet igjen etter jeg ikke fikk til med ATI-kortet. Men skal prøve det imorgen. Hvis jeg ikke får til da er vel eneste utvei å formatere? Håper i værtfall at det er andre utveier vist det ikke fungere å skifte til det nye kortet. Så jeg håper det er noen som kan hjelpe :)

Endret av Drunka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...