Gå til innhold

BK: Hvit park i Sandefjord

OscarMike1

Anbefalte innlegg

Tidligere i uka var det fryktelig kaldt her i byen, og det var rim på absolutt alt. Flott å se på. Denne dagen var det også et helt spesielt lys, som jeg har forsøkt å få med. Dratt litt i farge og kontraster for å få til dette. Hadde jeg hatt med stativet ville jeg forsøkt meg på HDR.

Jeg skulle gjerne hatt vekk bilene, men det lot seg ikke gjøre.

17mm

f/2.8

Iso 100

1/2500

post-24566-1198875511_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var et fint bilde, dessverre litt overeksponert til høyre og undereksponert til venstre. det er vel lurt å unngå slike vinkler, tror det kan bli vanskelig å få gjort noe med. hvitbalansen er nok også litt feil, var det ikke hvitt? fordi trær og sånn inneholder her en del rosa, tror det er en mulighet å fjerne slikt på lightroom. enten trekke rosa mer mot grønnt (ekke helt sikker her) eller bare peke whitebalance toolen på gresset.

Lenke til kommentar
det var et fint bilde, dessverre litt overeksponert til høyre og undereksponert til venstre. det er vel lurt å unngå slike vinkler, tror det kan bli vanskelig å få gjort noe med. hvitbalansen er nok også litt feil, var det ikke hvitt? fordi trær og sånn inneholder her en del rosa, tror det er en mulighet å fjerne slikt på lightroom. enten trekke rosa mer mot grønnt (ekke helt sikker her) eller bare peke whitebalance toolen på gresset.

Ja, nettopp pga over/under - eksponeringene ville jeg gjerne forsøkt dette med stativ.. som lå hjemme. Selv fargen på lyset/snøen var litt pussig, det var det jeg ville forsøke å få frem. Ser nå ved 25. øyekast at jeg faktisk synes bildet er dønn kjedelig for de som ikke var der og så lyset selv :)

Lenke til kommentar

Har vore i den parken ein del ganger sommarstid, så dette vart eit nytt syn for meg. Eg må sei du fekk fram den fine stemningen i parken, og eg må sei att den er minst like fin om vinteren som om sommaren. Reint bildeteknisk har eg ikkje så mykje å sei, heilt fersk i faget. Men er enig med dei andre att høgresida er noko overeksponert og venstre sida noko undereksponert. Men eg tykte det ikkje var så gale att det var slik, med tanke på solretninga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...