Gå til innhold

hva er cookies, og hvordan enable du cookies?

Anbefalte innlegg

prøver nå for tiden å skaffe meg en hotmail gjennom MSN.

Når jeg trykker sign up så får jeg bare en beskjed som heter "enable cookies", den ber meg om å enable cookies.

Jeg prøver å "enable cookies", men det er litt vanskelig når jeg ikke vet hvordan det gjøres.

Jeg så etter i hjelp, men skjønte ingenting, fins det noen som vet noe om "kakene"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En cookie er en informasjonskapsel. De blir lagret på din harddisk i form av en tekstfil enten for en sesjon(så lenge du er inne på en bestemt side), for et gitt tidsrom eller permanent. De tar vare på bla valg du gjør på siden som feks hvilke nyheter du ønsker å få presentert. Mange sider bruker session cookies for å håndtere login. Hvordan du aktiverer cookies kommer litt ann på hvilken nettleser du har.

Lenke til kommentar

Hvis du har vært inne på internet settings/privacy og satt sikkerheten til maximum har du slått av cookies. Hotmail trenger dette for å huske hvilket brukernavn du logget inn med forrige gang, hvilke reklamebannere som skal vises på hovedsida (siden du er norsk, ikke tysk) osv. Sett privacy på medium så går det nok bra. Hvis du bruker IE da..alle de andre bruker å ha slike settings i Preferences/advanced eller.no

Lenke til kommentar

Sitter enda fast med cookies... (eller informasjonskapslene som de kalles på norsk....)

Lekebil og jeg har tydeligvis forskjellig internett, hans meny ser helt annerledes ut min...

jeg har tydeligvis versjon 6.0.2600.0000IS.

Har søkt litt rundt men har bare funnet hjelp til andre versjoner.

Men det virker da som det går framover :)

Lenke til kommentar

Han bruker nettleseren Opera, du har nok Internet Explorer(IE).

I IE gjør du slik: På verktøylinjen(den med mange valg som fil, rediger osv) trykker du på VERKTØY->ALTERNATIVER FOR INTERNET.

På bildet som kommer opp da går du til PERSONVERN og trykker på AVANSERT. I det neste bildet krysser du av for OVERSTYR..... og merker av for GODTA under FØRSTEPART.... og BLOKKER under den andre. Merk også av for det nederste valget, tillat alltid...... Ok-Ok-Ok, nå er det gjordt.

Lenke til kommentar
Da får du laste ned opera da vettu; www.opera.com, veldig mye bedre leser uansett!

Det er da en smaksak. Jeg liker ikke opera f.eks. Men det kan være lurt å installere opera som nettleser der du må ha "enabled cookies" for å kunne surfe. En nettleser til begrenset forbruk mao :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...