Gå til innhold

Sprø ufo bilder er de ekte?

eprep2000

Anbefalte innlegg

Det at det er EXIF-data i bildet skal bety at det ikke er manipulert, er rent sprøyt. Det er ingenting som tilsier at man ikke kan legge inn EXIF-data i et bilde på et hvilket som helst tidspunkt så lenge man har de rette verktøyene til å gjøre det, og det finnes også program som lar deg legge inn EXIF-data. Da er det ingenting i veien for å "lyve" og legge inn info fra kamera i bildene selv etter at de har blitt redigert.
Oki hvis det er så lett og legge til en exif fil så gjør det på et bilde der det er oplagt at exif filen er lagt til i etter kant og post det.

post-51414-1199559368_thumb.jpg

vel fint bilde men hvordan sjekker jeg at exif datatn er der? prøvde men foto proramet jeg har men fikk det ikke helt til. trenger man et spesielt program? Flicr viser jo exif datan hvis det er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel fint bilde men hvordan sjekker jeg at exif datatn er der? prøvde men foto proramet jeg har men fikk det ikke helt til. trenger man et spesielt program? Flicr viser jo exif datan hvis det er der.

Du trenger et program som kan vise EXIF-data. For Mac finnes bl.a sharewareprogrammet GraphicConverter, der man også kan redigere i EXIF-dataene.

Lenke til kommentar

Du trenger et program som kan vise EXIF-data. For Mac finnes bl.a sharewareprogrammet GraphicConverter, der man også kan redigere i EXIF-dataene.

Eller hvis du er i Windows: høyreklikk på bildet, velg egenskaper, gå inn på sammendrag-fanen, og velg avansert. Den skiller dog ikke så klart mellom EXIF-data og annen informasjon om bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...